آیت الله قرهی:

یقین دارم دعای جهادگران مانند دعای اولیای الهی است/ نظر ویژه آیت الله بهجت درباره اردوهای جهادی

بصیر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، آیت الله قرهی اظهار  کرد: اردوهای جهادی مصداق انفاق در راه خدا از طریق جسم و روح است و جوانان ما ازباب اشتیاقی که به هموطنان خودشان و مومنان دارند و به دلیل ایمان کاملشان دراین اردوهای جهادی شرکت می کنند.

اردوهای جهادی مصداق انفاق در راه خدا از طریق جسم و روح است

وی افزود: یکی از ویژگی های این اردوها جهاد وار بودن است یعنی همان طور که از جهاد بر می آید جهد وکوشش است؛ کوشش آن ها قابل تقدیر وتشکر است.

وی با بیان اینکه به واسطه همین روحیه جهادی جوانان ما، دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را ندارد، گفت: دشمن می داند همین جوان هایی که امروز وقت شریفشان را صرف هموطنان خودشان می کنند همان موقع هم جسم و روحشان را برای حفظ این نظام و حفظ مملکت امام زمان (عج) و این مردم خرج می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از ویژگی های اردوهای جهادی دور کردن روحیه اشرافیت از جوانان است، عنوان کرد: به دلیل دور کردن انسان ها از تجملات دنیا در این اردوها، روحیه انسان دوستی و نوع دوستی در فرد افزایش پیدا می کند.

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) اظهار داشت: این جوانان عزیز کسانی هستند که از دنیای مادی دل کندند و به معنای واقعی انسان دوست هستند. در واقع در این اردوهای جهادی است که انسان از تجملات و خودبینی دست می کشد و به محرومان و مستضعبان خدمت می کنند.

اردوهای جهادی انسان را از خواب غفلت بیدار می کند

وی با اشاره به جمله “سیرو فی الارض” در قرآن کریم، گفت: معنای این آیه این نیست که انسان به جایی برود و از دیگر موضوعات عفلت کند و به همین دلیل است که می بینیم اردوهای جهادی انسان را از خواب غفلت بیدار می کند. ضمن اینکه می بینیم در این اردوها فرد جهادگر از آنها عبرت بگیرد و این عبرت است که زمینه شادی افراد را فراهم می کند.

اردوهای جهادی خستگی های روحی انسان را هم برطرف می کند

وی با بیان اینکه نباید تصور شود که جوانان در این اردوها تن خود را خسته می کنند، عنوان کرد: در این اردوها تن و روح انسان شاداب می شود و شادی انها شرعی است. برخی گمان می کنند شادی فقط رفتن کنار دریا و رفع خستگی است اما حضور در اردوهای جهادی خستگی های روحی انسان را هم برطرف می کند.

وی افزود: شاید این روحیه را خیلی ها درک نکنند چرا که “شنیدن کی بود مانند دیدن” تا افراد تجربه نکنند نمی توانند این نشاط را درک کنند.

آیت الله قرهی افزود: متاسافانه شاهد این هستیم که آدمها در این دنیا آن مهربانی و عطوفت را که باید نسبت به همنوع داشته باشند ندارند و شاید نسبت به یک حیوان بیشتر ترحم می کنند. دلیل این روحیه، تجمل دوستی و دنیا پرستی افراد است اما روحیه جهادی سبب می شود که انسان از دنیا چشم بدوزد و خدمت گذاری اش به خلق، بیشتر شود.

زندگی برای انسان ها آسان و شیرین می شود

مسئول حوزه علمیه امام زمان (عج) بیان کرد: این روحیه جهادی، یک روحیه دینی محض نیست بلکه هم دنیا و هم آخرت فرد در این روحیه و منش دیده شده است چرا که زندگی برای انسان ها آسان و شیرین می شود.

وی از بین رفتن چشم و هم چشمی را یکی از ویژگی های اردوهای جهادی برای زوج های جوان دانست و بیان کرد: دیدن مناطق محروم انسان را به داشته هایش قانع می کند و به همین دلیل است که برخی از افراد همیشه احساس کمبود می کنند و زندگی را بر خود سخت می گیرند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: این قناعت سبب می شود که خداوند بر نعمت هایش اضافه کند و انسان همیشه راضی باشد و از زندگی لذت ببرد.

آیت الله قرهی با بیان اینکه اردوهای جهادی حرص و ولع انسان را کم می کند، افزود: این حرکت های جهادی برای جوانان و افراد پا به سن گذاشته هم مفید است و تا وقتی که کسی در این اردوها شرکت نکند، نمی تواند آنها را درک کند.

آیت الله بهجت(ره): این اردوها رضایت آقا حضرت حجت (عج) را در پی دارد

وی گفت: ما دوستانی داشتیم که خدمت آیت الله بهجت رسیدند و برای بنده هم نقل کردند که برای حضور در اردوهای جهادی با ایشان مشورت کردیم، آیت الله بهجت گفتند: این اردوها رضایت آقا حضرت حجت (عج) را در پی دارد چرا که بعد از انجام واجبات و مستحبات هیچ عملی بالاتر از این نیست که انسان خدمت بکند آن هم به صورت جهادی، این جهادی بودنش خودش یک حسن است.

این استاد حوزه علمیه افزود: جهادگران بدانند که آقا امام زمان (عج) به آنها عنایت خاصی دارد و برخی از جوانانی که به این اردوها رفته اند، این عنایات را مشاهده کردند.

آیت الله قرهی با بیان اینکه اردوهای جهادی یک فرصت است، افزود: باید از این فرصت که موجب رضایت امام زمان (عج) و مورد تأکید امام خامنه‌ای  است، حمایت کرد و وقتی کاری سبب رضایت امام زمان (عج) و مورد تأکید نائب بر حق ایشان باشد، یک نوع لطف الهی است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

یقین دارم که دعای جهادگران مانند دعای اولیای الهی است

وی در پایان توصیه کرد: جهادگران این روحیه اخلاص را برای آخرت خود حفظ کنند و ما را از دعای خیرشان بی نصیب نگذراند، بنده به این روحیه جوانان غبطه می خورم، یقین دارم که دعای جهادگران مانند دعای اولیای الهی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا