پاریس میزبان اجلاس ائتلاف ضدداعش

بصير،به گزارش  شبکه خبری دویچه وله، نیروهای ائتلاف علیه جریان تروریستی داعش در نظر دارد در پاریس برنامه خود را برای مبارزه با تروریست‌ها هماهنگ کند. در این اجلاس مقامات بلندپایه‌ای از کشورهای ائتلاف شرکت خواهند کرد. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه از همتای آلمانی خود فرانک والتر اشتاین‌مایر نیز برای شرکت در اجلاس نیروهای ائتلافی پاریس دعوت کرده است. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در پی حادثه تصادف دوچرخه نتوانست شخصا در این اجلاس حاضر باشد، به صورت ویدئویی جریان مذاکرات را دنبال خواهد کرد.

تاکنون کشورهای ائتلاف در مبارزه با داعش ناموفق بوده‌اند. این کشورها در ماه مه اعلام کردند که پیروزی بر داعش نزدیک است، اما کمی بعد داعشی‌ها پیروزی‌های دیگری را در عراق و سوریه به دست آوردند. اکنون کشورهای ائتلاف می‌خواهند به مبارزه نظامی قناعت نکنند و در بعد سیاسی نیز علیه داعش وارد کارزار شوند. گفته می‌شود از جمله اقدامات در این زمینه تقویت دولت قانونی در عراق و همچنین متوقف کردن کمک‌های مالی به افراط‌گرایان است.

حدود ۴۰ ‌کشور جهان در ائتلاف علیه داعش شرکت دارند. بسیاری از کشورهای سنی‌مذهب عرب نیز به این ائتلاف پیوسته‌اند. برمبنای آمار دولت آمریکا، ۱۲ کشور ائتلاف جهانی تا ماه مه سال جاری بیش از ۳۶۰۰ بار به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله کرده‌اند. در سوریه به جز آمریکا و کانادا بسیاری از کشورهای عرب نیز در حملات به مواضع داعش شرکت داشته‌اند و در عراق کشورهایی چون استرالیا، بلژیک، دانمارک، اردن و فرانسه مواضع داعش را بمباران کرده‌اند. آلمان تاکنون با ارسال تجهیزات نظامی در این ائتلاف شرکت دارد. این کشور برای پیشمرگ‌های کرد عراق محموله‌های مهمات ارسال کرده است. ارسال مهمات به کردستان عراق در حالی است که ارتش آلمان آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ کرد در عراق را نیز برعهده گرفته است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا