وظایف منتظران ظهور

بصیر، تاریخ وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) به بلندای تاریخ اسلام است و منحصر به نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری نیست. در رابطه با حضرت ولی عصر(عج) گفتنی‌ها زیاد است و آن اندازه که مسلمانان در مورد حضرت بقیه الله(عج) اجماع دارند، در رابطه با غدیر این گونه نیست.

اما مسئله وظایف منتظران ظهور از جمله مسائل مهم و کاربردی در عصر غیبت است. یکی از وظایف منتظران، شناخت و معرفت امام عصر(عج) است که همانطور که در روایات آمده است: اگر امام زمانمان را نشناسیم در گمراهی به سر می بریم. معرفت و شناخت امام زمان موضوع مهمی است.

منتظران حضرت باید امام زمان معتقد باشند که امام حاضر است و بر اعمالشان نظاره می‌کند، اعمال و کردارشان باید به گونه ای باشد که در جهت کسب رضایت امام تلاش کنند.اگر معرفت آمد عشق می‌آید. امام عصر(عج) پیوسته مراقب، شاهد و ناظر اعمال ما است و از وظایف ما انجام اعمالی است که موجب رضای امام است.

یکی از وظایف دیگر ایجاد زمینه برای ظهور حضرت است، تا زمینه مهیا نباشد امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد، اینکه می‌گوییم “یا حجت بن الحسن عجل علی ظهورک” لازمه قبلی دارد که آن هم آماده کردن خود، خانواده و فضای جامعه برای ظهور ولی عصر است.

از دیگر وظایف منتظران ظهور، انتظار فرج است که بسیار مهم است، همانطور که در روایات آمده بهترین و با فضیلت ترین اعمال امت انتظار فرج است. انتظار فرج به معنای گوئشه نشینی و گریه و زاری نیست، این بدین معنی است که هم دعای ندبه بخوانیم و هم شرایط جامعه را مهیا کنیم، یکی از وظایف بسیار مهم منتظران حضرت پیروی از نائبان واقعی امام زمان است امام عسگری(ع) این مورد را بیان کرده و خود حضرت هم فرموده که هرگاه دچار گرفتاری شدید به راویان حدیث مراجعه کنید. راوی حدیث همان فقیه هست که حافظ نفس و دین است و در برابر هوای نفس مخالفت می‌کند و مطیع امر مولا است.

امروز در راس این مسئله حضرت امام خامنه‌ای رهبر بزرگوارمان است که اعتقاد ما بر این است پیروی از رهبر انقلاب، پیروی از امام زمان(عج) است. ما در این ۲۶ سال بعد از رحلت امام(ره) شاهد این مسئله بوده ایم که ایشان نائب بر حق است، نائب بی رابطه با حضرت ولی عصر(ع) نیست، در فتنه ۸۸ فریادی از امام خامنه‌ای بلند شد و از امام عصر(عج) کمک خواستند که با حمایت امام زمان شعله‌های آتش فتنه که دین ما را تهدید می‌کرد خاموش شد.

خودسازی از دیگر وظایف منظران ظهور است، کسی که خود را نساخته باشد با آلودگی نمی‌تواند زیر پرچم امام زمان(عج) برود.

مومنین و متدینین برای سلامتی حضرت دعا کنند و صدقه دهند، در اماکن متبرکه و در زیارات ائمه به نیابت از امام زمان(ع) زیارت داشته باشند.

انشاالله خداوند توفیق دهد که از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا