فرار سرکرده‌های داعش از الرمادی به سوی موصل

بصير،،پایگاه النهرین نوشت: یک منبع وابسته به پلیس عراق بیان کرد که نیروی هوایی عراق طی عملیاتی در روستاهای زوبع در جنوب شرقی فلوجه ده ها داعشی را به هلاکت رسانده که در میان آنها دو سرکرده برجسته این گروهک در این منطقه مشاهده می شود.

فرار سرکرده های داعش از الرمادی

همزمان منابع وابسته به پلیس در استان الانبار از فرار سرکرده های داعش از مرکز الرمادی همزمان با پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی به سوی این شهر خبر می دهند.

این منابع افزودند: نیروهای امنیتی و مردمی صبح امروز موفق به پیشرفت بزرگ در شرق و جنوب الرمادی شده اند که متعاقب آن شماری از سرکرده های برجسته داعش این شهر را ترک کرده و به سوی موصل گریخته اند.

عملیات موفق در جنوب شهر فلوجه

در منطقه السلام در جنوب شهر فلوجه در استان الانبار، نیروهای امنیتی و مردمی یورش داعش را دفع کردند که در نتیجه آن ۷ داعشی کشته و شمار دیگری زخمی شدند و ادوات متعلق به آنها منهدم شد. نیروهای امنیتی و مردمی سلاح‌های برجای مانده از داعش را به غنیمت گرفتند.

هلاکت ۱۵۰ تکفیری در غرب عراق

در حمله هوایی به ستون برجسته داعش در القائم در غرب استان الانبار شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.منابع عراقی از هلاکت دست کم ۱۵۰ تروریست داعش و انهدام ادوات و سلاح آنها خبر دادند.

تحرکات مشکوک داعش در مناطق الخالدیه و الجزیره در الانبار

غسان العیثاوی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق از تحرکات داعش در جزیره الخالدیه در الانبار با هدف تسلط بر مناطق الخالدیه و الجزیره و رود فرات و خشکاندن آن خبر داد.وی افزود: نیروهای مردمی و امنیتی همه تحرکات تروریست های داعش را زیر نظر دارند و آماده دفع هر یورش احتمالی داعش هستند.

این درحالی است  که یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: تجهیزات نظامی گسترده ای به ناحیه الخالدیه و الحبانیه در شرق الرمادی همزمان با اخبار اطلاعاتی موجود از تلاش داعش برای یورش به این دو منطقه ارسال شده است.

این منبع بیان کرد: نیروهای مردمی و امنیتی برای درهم شکستن یورش احتمالی داعش به این منطقه آماده شده اند به ویژه که داعش آب فرات را از سمت الخالدیه بسته است و به برخی مناطق شرق الرمادی حملاتی انجام داده است.نیروهای مردمی و امنیتی به دنبال بستن روزنه های نفوذ داعش هستند.

مشارکت ۸۰۰ پلیس در عملیات لبیک یا عراق پس از آموختن مهارت‌های لازم

همزمان پلیس عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رائد شاکر رئیس پلیس عراق دستور مشارکت ۸۰۰ نفر از نیروهای ویژه در چارچوب عملیات لبیک یا عراق را داده است و این پس از پایان آموزش های نظامی شامل تک تیراندازی و جنگ های خیابانی و خنثی سازی بمب و عملیات چتربازی و یورش به مراکز و استحکامات دشمن است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مذکور ماموریت های ویژه ای علیه اهداف داعش در مناطق الرمادی و نزدیک به آن انجام می دهند.

هلاکت ۳۳ داعشی و تسلط بر خط اللاین در جزیره سامراء

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین بیان کرد: فرماندهی عملیات سامراء ونیروهای پلیس موفق به هلاکت ۳۳ داعشی در سامراء در جنوب استان صلاح الدین شده اند.

به گفته این منبع نیروهای امنیتی بر خط اللاین واقع در جزیره سامراء پس از فرار تروریست های داعش از آن مسلط شدند.نیروهای مردمی ۱۸۰ بمب کار گذاشته شده از سوی داعش در حدفاصل سامراء تا جزیره الثرثار را خنثی کردند.آنها همچنین پنج خودرو بمب گذاری شده و ۲۱ منزل بمب گذاری شده را در غرب سامراء به سوی شهر فلوجه هدف قرار دادند.

گردان‌های موشک مراکز نظامی داعش را هدف قرار دادند

رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق از هلاکت ۱۳ تروریست داعشی در عملیات در حصیبه در شرق الرمادی و ادوات حفر کننده این داعش که از آن برای حفر خندق و خاکریز استفاده می کردند خبر داد و افزود: هفت داعشی هنگام نفوذ به حصیبه در شرق الرمادی و شش نفر دیگر در جریان کارگذاشتن بمب در جاده ها به هلاکت رسیدند.

وی بیان کرد: گردان های موشک های کورنیت موفق به انهدام ادوات داعش و مرکز نظامی این گروهک وهلاکت شماری از آنها شد.

نیروهای کمکی در دو پایگاه نظامی

ناصر الغنام فرمانده عملیات الجزیره و البادیه از نیروهای نظامی جدید به پایگاه عین الاسد و البغدادی برای تامین امنیت مناطق و روستاهای الانبار خبر داد./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا