امام‌جمعه فریدونکنار مطرح کرد:

رمز ماندگاری امام راحل عدم وابستگی به غرب و شرق بود

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه، با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام راحل(ره)، اظهار کرد: زمانی‌که ایران غرق در فرهنگ غرب بود و اسلام، قرآن و مسلمانان در حال نابودی بودند حضرت امام(ره) به داد این ملت رسید و از سیاهی‌ها خارج کرد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی امام‌راحل(ره)، اذعان کرد: حرکت امام(ره) برای خداوند بود و امیال شخصی در آن راه نداشت، امام این باور را ایجاد کرد که جامعه بشری و اسلام، در پناه اجتهاد و منطق با زمان، مکان و قواعد علمی و اصولی زندگی را در شرایط روز پیش ببرند.

امام‌جمعه فریدونکنار امام راحل اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی و لندنی را از یکدیگر تفکیک کرد، خاطرنشان کرد: لندن‌نشین‌ها و غرب طوری از اسلام در سایت‌های وابسته به خود می‌گویند که در بین مسلمانان تفرقه می‌اندازند و نسل‌کشی و مسلمان‌کشی به راه افتاده است.

جلالی با اشاره به اینکه اسلام واقعی آن است که حامی مظلوم با استکبارستیز باشیم، گفت: بر اساس این مبنای امام، حمایت از مظلومان فلسطینی، بحرینی، یمنی، سوری، لبنانی و هرجای دنیا که مسلمانی مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرد بر ما واجب است.

وی با تاکید بر اینکه نه غربی، نه شرقی جمهوری اسلامی از شعارهای اصلی امام راحل بود، اظهار کرد: رمز ماندگاری امام و نهضت انقلاب اسلامی عدم وابستگی به غرب و شرق بوده است.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه، تاکید بر وحدت و منافع اسلامی از دیگر سیاست‌های حضرت امام بود، اذعان کرد: امروز به دلیل وجود رهبری خردمند در ایران اسلامی، این انقلاب سیل محکمی به مستکبران جهان می‌زند و داستان ۱+۵ و زیاده‌خاهی‌های آنان نیز از این قبیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا