صادرات آب در پوشش صادرات سیب‌زمینی

بصیر، محمدرحیم نیازی، با بیان این‌که سال گذشته به کشور‌های عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه سیب‌زمینی صادر کردیم، اظهار کرد: برای تولید تمام محصولات کشاورزی آب مصرف می‌شود و اینگونه نیست که میزان آب‌بری سیب‌زمینی در ایران با کشور‌های دیگر متفاوت باشد.

وی ادامه داد: مقدار آب مصرفی سیب‌زمینی هر سال بسته به میزان بارندگی فصلی متفاوت است و اگر با این دیدگاه نگاه کنیم که نباید سیب‌زمینی در داخل تولید شود، در مورد امنیت غذایی با مشکل روبرو می‌شویم.

رییس انجمن ملی سیب‌زمینی راهکار خود را برای حل این مساله صرفه‌جویی در مصرف آب با استفاده از روش‌های مکانیزاسیون عنوان کرد و افزود: در این زمینه تعداد زیادی از کشاورزان مشغول به کار هستند که اگر بخواهیم تولید و صادرات سیب‌زمینی را متوقف کنیم، در زمینه‌ اشتغال نیز با مشکل روبرو خواهیم شد.

نیازی ادامه داد: تولید باید صادرات‌محور باشد؛ به گونه‌ای که تولیدی با کیفیت داشته باشیم و با شناسایی بازار‌های هدف بتوانیم نام ایران را در جهان مطرح کنیم.

وی با بیان این‌که تولید و صادرات نباید به صورت فله‌ای و بی‌کیفیت انجام شود، گفت: در زمینه‌ تولید محصولات کشاورزی باید به کیفیت قبل از هر موضوعی توجه شود.

به گزارش ایسنا، رییس انجمن ملی سیب‌زمینی ضمن گلایه از وزارت کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی باید به کشاورزان نگاهی مطلوب داشته باشند، چراکه در حال حاضر قیمت محصولات کشاورزی پایین است.

به اعتقاد نیازی، وزارت جهاد کشاورزی باید واقع‌بینانه تمامی مسائل را در نظر بگیرد و از حق کشاورزان در راستای تولید و صادرات دفاع کند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا