سقف تولید روزانه ۳۰ میلیون اوپك ثابت ماند

بصير،

وزیر نفت عربستان گفت: اعضای اوپک تصمیم گرفتند سقف تولید خود را تغییر ندهند. علی النعیمی پس از خروج از نشست در جمع خبرنگاران گفت: سقف تولید تغییر نکرد. شما از شنیدن میزان دوستانه بودن این نشست تعجب خواهید کرد.

زنگنه: از قیمت فعلی نفت راضی نیستیم

وزیر نفت ایران گفت: ما از قیمت فعلی نفت راضی نیستیم بنابر این باید اعضای اوپک با همکاری یکدیگر قیمت کنونی نفت را سازماندهی کرده و بر سر قیمت عادلانه به توافق برسند تا همه اعضا راضی باشند.

بیژن نامدار زنگنه روز جمعه در حاشیه آغاز بکار نشست کشورهای صادر کننده نفت اوپک در گفت وگو با خبرنگاران افزود: همینطور قیمت فعلی نفت باعث می شود که سرمایه گذاران نتوانند در کشورهای نفت خیز سرمایه گذاری کنند. وی درباره سوالی مبنی بر اینکه اگر سقف تولید ثابت بماند، چه پیامدهایی دارد؟، گفت: من فکر نمی کنم اتفاق تعیین کننده ای بیفتد یعنی اگر سقف ثابت بماند در عمل اتفاقی نمی افتد.

بیژن نامدار زنگنه درباره سقف تولید تاکید کرد: همان طور که قبلا هم گفتم ما فکر می کنیم یک عدم تعادل در بازار وجود دارد . عرضه خیلی بیشتر از تقاضاست ولی برای اینکه به یک تصمیم برسیم هیچ کسی نمی تواند اراده خودش را یک نفری بر اوپک تحمیل کند.

وی پاسخ به سووالی در باره قراردادهای جدید ایران که چه جذابیت های بیشتری می تواند نسبت به بقیه قراردادهای منطقه داشته باشد؟ توضیح داد: مهمترین نقطه این است که یک پیوستگی از اکتشاف تا توسعه و بعد در بهره برداری در این قراردادها باشد که به صورت دراز مدت حتی تا ۲۰ سال طول می کشد. بر اساس این قراردادها ، حضور شرکت خارجی در قالب تاسیس شرکت ایرانی پذیرفته می شود که بهره برداری توسط شرکت ایرانی انجام می شود و پرداخت ها و پاداش، تابع میزان تعهداتی است که در قرار داد شرکت خارجی می باشد.

زنگنه در باره ی این سوو ال که تصمیم عاقلانه برای اوپک چیست؟، گفت: به هر حال مساله ای که برای اوپک مهم می باشد، این است که باید با هم تعامل کرده و به بلوغ همکاری با هم برسیم. وی ادامه داد: این همکاری را اعضا باید ادامه بدهند و اقتدار این سازمان را افزایش دهند و این مساله بسیار مهم است که در هنگام بروز یک چالش، سازمان را دچار بحران نکنیم.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا