زاکانی: نوادگان حضرت امام باید خودشان را در چارچوب نگاه امام قرار دهند

بصير، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به بستر شکل‌گیری اشرافی‌گری و تبارسالاری در برخی از لایه‌های مدیریتی کشور اظهار داشت: واقع امر این است که منطق حضرت امام(ره) که برگرفته از اسلام راستین است هیچ نسبتی با تبارسالاری، گروه‌ گرایی، باندگرایی و اشرافی‌گری نداشت.

زاکانی ادامه داد: وقتی ما درباره حضرت امام(ره) صحبت می‌کنیم در واقع پیرامون یک کل صحبت می‌کنیم که تک تک اجزای آن در کنار هم به زیبایی یک نقش‌نمای فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد و حکایت‌گر انسان غیرمعصومی است که تا مرزهای عصمت گام برداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امام(ره) با همه وجود خود اسلام را شناخت و خودش را منطبق بر یک الگوی تمام نمای اسلامی ساخت و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را نه تنها در باور که در مقام عمل پیگیری کرد و مصلح بزرگ شد، گفت: بنابراین وقتی شما درباره این امام صحبت می‌کنید درباره معلمی حرف می‌زنید که در عصر حاضر آنچه که اندوخته اسلامی است را برگرفته و با همه وجود در طبق اخلاص برای نسل امروز و فردا گذاشته است.

وی درباره تطابق عمل و اندیشه‌های امام (ره) در رفتار مسئولان تصریح کرد: من معتقدم ما فرسنگ‌ها در این زمینه دور هستیم و اسفناک‌تر اینکه مجموعه‌هایی که موظف هستند از این اندیشه پاسداری و به نشر و گسترش آن کمک کنند، خودشان در مقابل تحریف‌ها به دلیل مواجه سیاسی با گروه‌ها و جریانات، ساکت می‌مانند.

زاکانی با بیان اینکه مجموعه‌هایی که باید تلاش کنند تا نماد امام را آنگونه که بود برای نسل امروز و آینده به نمایش بگذارند در ظاهر مسیری را طی می‌کنند که ماحصل آن با اندیشه امام فرسنگ‌ها فاصله دارد، افزود: بنابراین در مقام تحریف ما مشاهده می‌کنیم در حالی که مؤسسه نشر آثار امام(ره) باید صیانت و پاسداری و دقت داشته باشد، اینگونه عمل نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان تأکید کرد: خود مؤسسه نشر آثار امام(ره) به یک کانون فعال تبدیل شده و به طور مثال سایت جماران که با نام جماران قرین بوده و بناست از آن تریبون صحبت کند، گروه‌گرایی و جناح‌بازی می‌کند.

وی درباره ابعاد دیگر این تبارسالاری علی‌رغم اندیشه امام از سوی برخی رسانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ نوادگان حضرت امام(ره) برای ما محترمند و ما موظفیم که به آنها احترام بگذاریم اما این احترام باید در صورتی بر آن تأکید شود که آنها خودشان را در چارچوب نگاه حضرت امام به ظهور و بروز برسانند.

این فعال سیاسی تأکید کرد:‌ من معتقدم که نگاه امام متفاوت از چیزی است که عده‌ای می‌خواهند پرچم امام را به دست بگیرند و به سراغ اصل انقلاب اسلامی بیایند، اما معتقدم روح حضرت امام (ره) و شهیدان اجازه نخواهد داد کسی امام و انقلاب را تحریف کند و نسل امروز نیز اجازه نمی‌دهد که امامشان تحریف شود.

وی در پایان متذکر شد: نسل امروز نمی‌گذارند که امام(ره) را آن گونه نشان دهند که از خاک تا افلاک درباره ایشان فاصله باشد./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا