دو فایده استانی شدن انتخابات

بصير،حجت الاسلام مرتضی حسینی در پی طرح موضوع استانی شدن انتخابات اظهار داشت: بنده موافق استانی شدن انتخابات هستم چون فکر می کنم این کار به نفع مردم و نظام است.

وی افزود: مسئولیت اصلی نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر قانون است و هنگامی که یک نماینده بخشی نگر می شود مجبور است درگیر مسائل استانی شود و به همین دلیل دیگر به کارهای ملی نمی رسد و بسیاری از مسائل کلان باقی می ماند که امروز با برخی مشکلات ناشی از آن مواجهیم.

حسینی تصریح کرد: موافقان بر این باورند که اگر انتخابات استانی شود سطح نمایندگی ارتقا می یابد و کسانی وارد مجلس می شوند که کلان نگرهستند و این موضوع به نفع مردم و نظام خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با اجرای این طرح به نظر می رسد افراد توانمندتر و با دیدگاه های ملی وارد صحنه می شوند و افراد جزئی نگر نخواهند آمد و مجلس تقویت می شود.

وی بیان کرد: اما مخالفان هم دیدگاهشان این بود که چون ارتباط مردم با نظام به وسیله نمایندگان صورت می گیرد لذا باید این حلقه اتصال حفظ شود و اگر نماینده ای دیگر به حوزه انتخابیه خود سری نزد خواه ناخواه ارتباط کمتر شده و قطع می شود و این کار به مصلحت نیست.

شوراها تقویت شوند

حجت الاسلام حسینی در دفاع از این طرح اظهارداشت: برای رفع برخی نقاط ضعف این طرح از جمله رسیدگی به مشکلات منطقه ای لازم است تا شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان های محلی تقویت شوند تا با توسعه فعالیت شورا و ارتباط بیشتر با مردم این خلاء را پر کنند.

حسینی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند با این طرح تنها افراد پولدار و وابسته به منابع مالی قوی می توانند به مجلس راه یابند گفت: شاید یکی از ایرادهای این طرح همین موضوع باشد که اگر نامزدی بخواهد خود را در همه استان معرفی کند نیازمند هزینه های سنگینی است که به تنهایی قادر به تامین آن نیست لذا مجبور خواهد شد به رانت های مالی و قدرت متصل شود که آسیب زاست که البته این موضوع نیز باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: در این میان تعدادی از نمایندگان مجلس هم در حال جمع آوری امضاء برای مسکوت ماندن آن هستند تا این کار در آینده با فرصت بیشتری بررسی شود.

حسینی اظهارامیدواری کرد در نهایت طرح هایی به تصویب برسد که مصالح عمومی، نظام و مردم در آن لحاظ شود./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا