برداشت بیش از ۵ تن گیاه دارویی گل گاو زبان از اراضی هزارجریب گلوگاه

بصير،رضا پور فلاح سید محله در گفت‌وگو با گلوگاه مااز توزیع رایگاننهال گل محمدی اصلاح شده بصورت گلدانی در بین روستاییان خبر داد و اظهار داشت: در راستای افزایش تولید گیاهان دارویی و ایجاد مزارع نمایشی و الگویی این نهال ها در بین کشاورزان روستای های هزار جریب گلوگاه توزیع شد.

وی همچنین از برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از ۱۳ هکتار از اراضی کوهستانی گلوگاه خبر داد و گفت: از این مقدار ۲هکتار به صورت اصلاح شده و ۱۱ هکتار به صورت خودرو است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه افزود: پیش بینی میشود امسال بیش از ۵ تن گیاه دارویی گل گاوزبان در این شهرستان برداشت شود، پرورش گیاهان دارویی در رونق اقتصاد خانواده در روستاهای بالادست که دارای اراضی ضعیف از نظر حاصل‌خیزی است کمک می‌کند.

پور فلاح مطرح کرد: گیاه گل گاو زبان از اوایل اردیبهشت به مدت دو ماه دوره گل دهی داشته و به آب کمی نیاز دارد که با توجه به کمبود آب در مناطق بالادست کمک شایانی به مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه بیشتر این محصول از نظر سطح زیر کشت و تشویق کشاورزان به کشت مکانیزاسیون این گیاه دارویی، اظهارداشت: در حال حاضر مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از توزیع بیش از ۴۰ تن بذر اصلاح شده سویا رقم ساری در بینکشاورزان خبر داد و گفت: سویا کاران هیچ گونه دغدغه ای نسبت به تهیه بذر مرغوب نداشته باشند و بذر اصلاح شده به میزان لازم در انبارهای کارگزاران و شرکت دانه های روغنی تدارک دیده شده است.

پور فلاح از کشاورزان خواست با رعایت اصول فنی در کاشت سویا و مشاوره کارشناسی از مراکز جهاد کشاورزی می توانند عملکرد مناسبی را داشته باشند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا