تکمیل سه‌گانه شاگردان انریکه در برلین:

بارسا با قربانی کردن بانوی فاتح لیگ قهرمانان شد/ ژاوی جاودانه رفت

بصیر، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های فوتبال بارسلونا و یوونتوس ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران در ورزشگاه المپیک برلین با سوت چاکر داور ترکیه‌ای آغاز شد که در پایان این دیدار با برتری سه بر یک بارسلونا به پایان رسید.

دو تیم در ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند؛ اما بارسایی‌ها موفق شدند در دقیقه ۴ روی پاس طلایی آندرس اینیستا و گلزنی ایوان راکیتیچ به گل برسند.

در ادامه دو تیم به حملات خود ادامه دادند اما بارسایی‌ها خطرات بیشتری را بر روی دروزاه جام لوئیجی بوفون ایجاد کردند.

در نهایت نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر بارسا به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم شاگردان الگری بر توپ و میدان مسلط شدند و موفق شدند توسط آلوارو موراتا در دقیقه ۵۵ بازی را به تساوی بکشانند.

پس از این گل باز هم شاگردان انریکه فشار خود را بر روی دروازه یوونتوس افزایش دادند و در یکی از موقعیت‌های این دیدار لیونل مسی شوتی دیدنی را به سمت دروازه جان لوئیجی بوفون شلیک کرد که دفع ناقص دروازه‌بان ایتالیایی سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد تا مهاجم اروگوئه‌ای بازی را در دقیقه ۶۸ دو بر یک به نفع بارسا کند.

کاتالان‌ها در ادامه بازهم توسط نیمار به گل رسیدند که چاکر داور ترکیه‌ای خطای هند مهاجم برزیلی را گرفت.

در ادامه یوونتوسی‌ها که اصلاً دوست نداشتند این بازی را واگذار کنند تلاش فراوانی کردند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشانند اما این اتفاق رخ نداد.

در حالی که بازی رو به پایان بود در دقیقه ۹۰+۵ نیمار با زدن یک گل دیگر موفق شد تیمش را با نتیجه ۳ بر یک به رختکن بفرستد تا کاتالان‌ها جشن باشکوهی داشته باشند.

بارسلونا با این برد سومین جام قهرمانی خود را پس از لالیگا و کوپا دل ری بدست آورد و در برلین سه‌گانه رویایی خود را تکمیل کردند.

این آخرین بازی ژاوی در بارسلونا بود، مهندس پاس کاتالان ها در فینال لیگ قهرمانان با پیراهن آبی اناری ها به میدان رفت و با فتح جام قهرمانی، خداحافظی با شکوهی به این تیم داشت.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا