کارشناس سیاسی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

تعریفی که بخواهد امام را در قالب دیدگاه خود برای مردم نشان دهد غلط است

بصیر، حجت‌الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد پرداخت و اظهار کرد: تا یک قرن آینده نیز نمی‌توانیم شخصیت وجودی حضرت امام را بشناسیم.

وی با بیان اینکه شناخت امام(ره) نیازمند به زمان بیشتری است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس مانند امام راحل نتوانست حکومت شیعه را زنده کند و بر همین مبنا شناخت کامل امام محال است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه اما راحل دارای سه شخصیت اساسی بود، گفت: در دنیای بی‌دینی امروز، حرکت اما بر اساس دین بود و سکولاریسم را به طور کامل رد کردند.

آقاجانی افزود: برخی‌ها در داخل می‌گفتند که دی‌داران حرفی برای گفتن ندارند اما امام(ره) ثابت کردند که در تمامی زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دین صاحب سبک و سخن است.

وی خاطرنشان کرد: خصلت بعدی امام که وی را از بسیاری از افراد جدا ساخت، نزدیکی ایشان به خداند بود، در این انقلاب انسان‌های زیادی داشتیم که به خاطر امام راحل به میدان آمدند و این نشان از نزدیکی امام با خدا بود.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه امام راحل از کسی تاثیر نمی‌پذیرفت، اظهار کرد: امروزه بسیاری هستند که از دیگران تاثیر می‌پذیرند و دست به کارهایی می‌زنند که جز پشیمانی برای آنها چیزی ندارد.

آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تحریف شخصیت امام راحل، اذعان کرد: هر کسی می‌تواند از امام تعریفی داشته باشد، اما تعریفی که بخواهد امام را در قالب دیدگاه خود برای مردم نشان دهد غلط است.

وی افزود: متاسفانه برخی در داخل دست به چنین کاری می‌زنند و امام را بر اساس واقعیت تعریف نمی‌کنند بلکه مطالبق میل خود و بر اساس نیاز خود دست به تحریف شخصیت و مبانی حضرت امام می‌زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا