مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

نخستین برداشت گندم در فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین برداشت گندم دیم پاییزه از مزارع شرق فریدونکنار در توابع دهستان باریکرود صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به نامساعد بودن عوامل جوی، شرایط کشت گندم در فریدونکنار و عدم تمایل کشاورزان این منطقه برای تولید این محصول استراتژیک با اقدام‌های آموزشی تمایل کشاورزان به کشت گندم در سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: ۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم هستند که در همین راستا، نخستین برداشت گندم در فریدونکنار صورت پذیرفت.

رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه هماهنگی فروشندگان مجاز کود و سموم کشاورزی در شهرستان فریدونکنار اذعان کرد: در این جلسه در زمینه قوانین و مقررات مربوط به کارگزاران و رعایت اصول اولیه از سوی مسئولان مربوطه ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور دائمی مسئول فنی در فروشگاه‌ها، اقدام به تمدید اعتبار پروانه یک‌ماه قبل از اتمام اعتبار آن، لزوم داشتن دفتر ثبت سموم و نیز وجود سیستم تهویه مناسب و دفترکار مجزا از محل قرارگیری سموم در فروشگاه به منظور حفظ سلامتی فرد، رعایت نظم در چیدمان و قفسه‌بندی مناسب سموم و کود، لزوم داشتن بارنامه و فاکتور خرید و فروش، لیست توزیع کود به تفکیک و نیز معرفی افرادی که اقدام به عرضه کود و سم به صورت غیرمجاز می‌کنند محورهای بحث در این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا