درخواست مخالفان سوری از اتحادیه عرب

بصير،

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت بوابة‌ الفجر، هیثم المالح، رئیس کمیته حقوقی ائتلاف مخالفان سوریه از اتحادیه عرب خواست برای بررسی پرونده دخالت نیروهای حزب الله لبنان در سوریه و مشارکت آنان در جنگ با تروریست‌ها در کنار ارتش سوریه و ارائه این پرونده به دادگاه کیفری بین‌الملل نشستی فوق العاده در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برگزار کند.

این ائتلاف در بیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر شده، اعلام کرد: المالح در دیدار با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از وی خواست برای بررسی پرونده دخالت حزب الله در سوریه و ارائه آن به دادگاه لاهه نشستی فوری تشکیل دهد. در حالی که اپوزیسیون سوریه و چهره‌های سیاسی لبنان که با دولت اسد مخالف هستند و چند کشور دیگر از حزب الله خواستند از سوریه عقب نشینی کند. نیروهای حزب الله در کنار ارتش سوریه با ارتش آزاد می‌جنگند.

در همین حال سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که نیروهای حزب الله تا زمانی که شرایط بطلبد در سوریه باقی خواهند ماند. در ادامه این بیانیه آمده است: المالح در این دیدار یادداشتی به العربی ارائه کرد که در آن به شرایط سختی که پناهندگان سوریه در لبنان دارند و نقض حقوق آنان در اردوگاه‌ها پرداخته شده است.

ارتش لبنان به تازگی به اردوگاه‌های پناهندگان سوریه در این کشور به ویژه اردوگاه‌ منطقه البقاع یورش برده و تعدادی از سوری‌های ساکن اردوگاه را به دلایل مختلف از جمله انقضای مدت کارت اقامتشان بازداشت کرده است. مقامات لبنان طی سال‌های گذشته اقدامات مختلفی را برای ممانعت از مهاجرت سوری‌ها به این کشور که بیش از سایر کشورهای همسایه سوریه از بحران آسیب دیده است، انجام داده‌اند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا