تایید حکم ۱۰ سال حبس و ۱۰۰۰ ضربه شلاق برای وبلاگ نویس عربستانی!

بصير،

تایید حکم 10 سال حبس و 1000 ضربه شلاق برای وبلاگ نویس عربستانی!
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، انصاف حیدر، همسر رائف بدوی، وبلاگ نویس عربستانی اعلام کرد که دادگاه عالی عربستان حکم ۱۰ سال حبس و ۱۰۰۰ ضربه شلاق برای همسرش را تایید کرده است. وی در مصاحبه‌ تلفنی با خبرگزاری فرانسه از کانادا گفت: دادگاه عالی عربستان حکم ۱۰ سال حبس علاوه بر آن ۱۰ سال ممنوع السفر بودن و ۱۰۰۰ ضربه شلاق را برای رائف بدوی تایید کرد.

پیشتر صدور حکم علیه این فعال عربستانی، اعتراض طرف‌های بین المللی را برانگیخته بود. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که این اقدام یکی دیگر از نشانه‌های وجود دستگاه قضایی استبدادی در عربستان است. سناتور “پاتریک لهی” در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: من از دولت عربستان می‌خواهم که “رائف بدوی” را آزاد کرده و تمام اتهام‌های مطرح شده علیه او را لغو کند. این نوع سرکوب و وحشی‌گری هیچ جایگاهی در قرن بیست و یکم ندارد.

در مقابل، ریاض به انتقادهای بین‌المللی از حکم ۱۰۰۰ ضربه شلاق برای این وبلاگ‌نویس مخالف این کشور پاسخ داده و تاکید کرده بود به کسی اجازه دخالت در امور خود را نمی‌دهد. عربستان سعودی اتهام این وبلاگ نویس را “اهانت به اسلام” عنوان کرده است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا