بايد روشن شود اينها زیر نظر چه نهادی‌اند

بصير،

بايد روشن شود اينها زیر نظر چه نهادی‌اند
حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حواشی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) عنوان کرد: حرمت حرم امام خمینی(ره) باید نگه داشته شود. ما با هر عقیده‌ای نباید فراموش کنیم که حرم امام(ره) جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست. باید یاد بگیریم اگر حرفی داریم به وزارت کشور مراجعه کنیم و مجوزهای لازم را برای بیان حرف‌هایمان دریافت کنیم.

دبیر کل حزب سبز ایران افزود: این شیوه رفتار در حضور رهبری و نمایندگان کشورهای دنیا در سالروز ارتحال امام(ره) بسیار ناپسند است. مسئولیت بررسی این اتفاقات با سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است. اقدامات غیرقانونی باید پیگیری شود و اگر این افراد قابل شناسایی هستند٬ باید مورد بازخواست قرار گیرند و اگر هم زیر نظر نهاد خاصی فعالیت می‌کنند٬ این مساله باید روشن شود تا مردم تصور نکنند این تحرکات خودجوش بوده است. این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باید یک بار برای همیشه به این اقدامات پایان دهند٬ تا دیگر حرمت مسئولان نظام توسط نیروهای به اصطلاح خودسر شکسته نشود.

کنعانی‌مقدم با تشریح دلایل این اقدامات خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل این تحرکات این است که وزارت کشور هنوز برای ارائه مجوز به تجمعات قانونی٬ شیوه خاصی را مشخص نکرده است. اگر بعد از بررسی‌ مشخص شود که این اقدامات سازمان‌یافته بوده، وزارت اطلاعات باید با این افراد و سازمان‌هایی که چنینی ماموریتی را به آنها دادند، برخورد کند. وی ادامه داد: اگر هم مشخص شود که این اقدامات سازمان‌یافته نیست، برای نظام ما جای سوال است که چگونه بدون اینکه با آنها برخوردی شود، می‌توانند چنین اقداماتی را انجام دهند. البته قطعا اصولگرایان هم به این موضوع نقد جدی دارند. به هر حال باید بپذیریم که نمی‌توان اصولگرایی را خلاف قانون به اجرا در آوریم. نمی‌توانیم بگوییم که من اصولگرا هستم٬ اما قانون‌گرا نیستم.

دبیرکل حزب سبز ایران در پاسخ به این سوال که به نظر شما این افراد با شخصیت‌ها زاویه دارند یا با صحبت‌هایی که آنها می‌کنند، گفت: به نظر من این افراد هم با شخصیت‌ها و هم با اظهارات آنها مشکل دارند. برای همین هر فرد دیگری هم این اظهارات را بیان کند٬ با او مخالفت می‌کنند. در واقع آنها این حرف‌ها را برای خود با در نظر گرفتن هزینه- فایده مورد تحلیل قرار می‌دهند. برای آنها مهم‌تر این است که این حرف‌ها بر خلاف منافع تشکیلاتی‌شان نباشد. شاید این عده٬ تندتر و رادیکال‌تر از این حرف‌ها را از زبان آقای احمدی‌نژاد هم شنیده‌ باشند٬ اما چون تعارضی با منافعشان نداشته سکوت کردند. کنعانی‌مقدم در واکنش به این مساله که آقای احمدی‌نژاد بعد از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش سفرهای زیادی داشته و حرف‌های تندی هم در این سفرها عنوان کرده٬ اما تاکنون اقدام سازمان‌یافته‌ای علیه او ایجاد نشده، گفت: در این صورت ممکن است جریانی که از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کند، از این ماجرا خوشحال باشند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور تاکید کرد: سوال این است که چطور جریان‌های سیاسی قانونی نمی‌توانند از طرق قانونی تجمعاتی را تشکیل داده و حرف‌های خود را بیان کنند. وقتی چنین مسیری بسته می‌شود، جریان‌هایی که شناسنامه خاصی ندارند٬ جرات پیدا می‌کنند با زیرپا گذاشتن قانون به دنبال فعالیت‌های سیاسی خود بروند. این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر بنا بر این است که فعالیت‌های سیاسی در چارچوب قانون انجام شود، باید احزاب و تشکل‌ها بتوانند مجوزهای قانونی را دریافت کنند. اگر به این روند پایان داده نشود، تشکل‌های مختلف؛ حتی آنها که قانونی هستند٬ ناچار می‌شوند تا از طریق غیرقانونی وارد صحنه شده و حرف‌های خود را بزنند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا