تحريم‌ها؛ بزرگترين نعمت برای کشورند!

بصير،

تحريم‌ها؛ بزرگترين نعمت برای کشورند!
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش جذب سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: باید در بخش اقتصادی به یک نقشه راهی رسید تا فعالان به این اطمینان برسند که قدم‌ها در بخش اقتصاد به درستی برداشته می‌شود. نائب رئیس مجلس با انتقاد از نگاه اقتصادی موجود در کشور گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون تنها نگاه در کشور نگاه هزینه بوده و کمتر کسی بوده است که با تفکر خلق ثروت به میدان عمل بیاید و باید گفت که تاکنون همه مدیران تنها شعارهای هزینه‌ای داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی نیز برخی از فعالیت‌های دولت فعلی هزینه ساز و در مقابل اهداف رشد اقتصادی هستند. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون هزاران میلیارد تومان بدهی برای کشور خلق شده که منابع پرداخت آن برای هیچکس مشخص نیست. وی با انتقاد از راهبرد نادرست مسئله نفت در کشور خاطرنشان کرد: تفاوت ما با برخی از کشورها این است که ما منابع عظیمی از نفت در اختیار داشته‌ایم و بسیاری از کشورها از این منابع برخوردار نبوده‌اند اما اگر امروز وضعیت ما را با همان کشورها بررسی کنیم خواهیم دید که کشور ما به واسطه راهبرد نادرست در مسئله نفت به مراتب برخی از کشورهای بدون نفت عقب تر هستیم به گونه‌ای که هم اکنون مسئله نفت برای ما تبدیل به یک مصیبت شده است. هنوز بسیاری از تصمیمات ما متاثر از رفتارهای دیروزمان است لذا برای رفع این طرز تفکر به غیر از عزم و اراده به زمان نیز احتیاج داریم.

ابوترابی فرد با اشاره به بودجه کنونی کشور خاطرنشان کرد: بودجه کشور دارای دو رکن عمومی و کلی است که از این بودجه عمومی بیش از ۹۰ درصد برای مقوله حقوق کارمندان دولتی صرف می‌شود. از بودجه کلی نیز حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه شرکت‌های دولتی و حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. نائب رئیس مجلس تحریم‌های موجود را بزرگترین نعمت برای کشور دانست و تاکید داشت: این تحریم ها باعث می‌شود تا کشور به سوی تغییر و تحول عظیمی برود لذا اگر در این برهه زمانی تغییری در کشور حاصل نشود دیگر نباید انتظار تغییر داشت.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروزه غرب اراده نموده تا مشکل هسته‌ای با ایران را حل کند زیرا می داند اگر ایرانیان همواره با تحریم‌ها مواجه باشند خود راه حلی بس بسیار بزرگتر و شکوفاتر برای خودکفایی پیدا خواهند کرد. همگان باید بدانند که در ایران یک اقتصاد بسیار بزرگ در چهارچوب اقتصاد مقاومتی که بر شانه های مردم استوار است به وجود خواهد آمد. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی در مقیاس کشوری و جهانی اقتصاد بریده از رانت نفت و دولت بریده شده از رانت نفت نیز می‌تواند کمک شایانی بکند. اگر بتوانیم رابطه دولت و نفت را تا حد بسیار زیادی کاهش دهیم می‌توانیم به یک ظرفیت بسیار بزرگ دست پیدا کنیم.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا