۱۰جایگزین احتمالی بلاتر را بشناسید

بصير،
مطابق با نظرسنجی آنلاینی که با تعداد شرکت‌کنندگانی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر توسط شرکت اتریشی- بریتانیایی بوئین‌.پارتی که بزرگ‌ترین شرکت شرط‌بندی آنلاین جهان به شمار می‌رود و در جبل‌الطارق قرار دارد صورت گرفت، ۱۰ شخصی را که بیشترین احتمال انتخاب شدن به عنوان جانشین بلاتر را دارند، به ترتیب احتمال بیشترین به کمترین و به قرار زیر معرفی شده‌اند:

۱٫ پرنس علی بن حسین اردنی – ۴۰ ساله

۲٫ میشل پلاتینی فرانسوی – ۶۰ ساله

۳٫ ولفگانگ نیرزباخ آلمانی – ۶۵ ساله

۴٫ فان پراگ ۶۸ هلندی – ۶۸ ساله

۵٫ لوئیس فیگو پرتغالی – ۴۳ ساله

۶٫ شیخ احمد الفهد الصباح کویتی – ۵۲ ساله

۷٫ فرانتس بکن باوئر آلمانی – ۷۰ ساله

۸٫ دیوید گیل انگلیسی – ۵۸ ساله

۹٫ زیکو برزیلی – ۶۳ ساله

۱۰٫ دومینیکو اسکالا سوئیسی – ۵۰ ساله

در رابطه با این ۱۰ نفر،‌ آن‌که از همه کمتر نزد ایرانی‌ها شناخته شده، الفهد الصباح کویتی است. به او در رسانه‌های ورزشی جهان، مرد روابط و ارتباطات می‌گویند. روزنامه دی‌ولت آلمان در ماه‌های گذشته نوشت که او یک تنه توماس باخ را به ریاست کمیته بین‌المللی المپیک رساند.

از سوی دیگر و به گفته هفته‌نامه نیوزویک آمریکا، این شیخ کویتی نشان داده است که همواره از دیکتاتورها حمایت‌ می‌کند؛ مثلا او از باخ و بلاتر و بن همام، پشتیبانی‌های بی‌دریغی همواره داشته است.

سیاستی که فهد الصباح پیشه راه خود ساخته، همان است که بلاتر و تمام خودرای‌ها همیشه استفاده می‌کنند و رویه‌اش “آشنایان به هم کمک می‌کنند” است.

الصباح به مجموعه‌ای از افراد امتیازات خاصی می‌دهد و آن‌ها را مهره‌های خود می‌کند.

ماه پیش، مطابق با همین ویژگی این شیخ بود که برخی از مقامات کمیته المپیک کشورمان او را به ایران دعوت کردند و او هم با علاقه فراوان پذیرفت. او احتمالا به ایرانی‌ها سمت‌هایی خواهد بخشید و … .

شیخ کویتی هم وعده می‌دهد و از او درخواست هم می‌شود، اما عمل نمی‌کند.

ماریوس ویزر که اخیرا به خاطر یک انتقاد به دستور توماس باخ از ریاست اسپورت آکورد کنار گذاشته شده بود، در واکنش گفت: به اراده شاگرد و کارآموز الصباح شوت شدم./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا