رونمایی از سایت همسرگزینی در۲۵خردادماه

بصير،

دکتر محمود گلزاری در همایش پایداری خانواده و تعالی جامعه با اعلام این خبر اظهار کرد: برخی از شبکه های خارجی اظهار کردند که ما با راه اندازی سایت همسرگزینی تا همسری نقش کنار زدن سایت های همسریابی و رواج صیغه را داریم که این در حالی است که ما در این سایت جوانان را به هم نمی رسانیم بلکه واسطه های ازدواج در آن فعالیت می کنند. وی افزود: یکی از چالش های حوزه ازدواج و خانواده آموزش های بعد از ازدواج است. قوه قضاییه در این زمینه اظهار علاقه مندی کرده و فعالیت هایی را با این قوه پیگیری می کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آداب و رسوم دست و پاگیر ازدواج اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده می تواند با تخصیص بودجه در این زمینه مطالعات و سیاست گذاری هایی انجام دهد. از سوی دیگر بخشی از مشکلات جوانان برای ازدواج به خاطر دیدگاه های مادران و برخی دیگر از اعضای خانواده هایشان است. گلزاری در ادامه گفت: قوانین و مقررات حوزه ازدواج و طلاق نیز یکی از چالش های این حوزه است. در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی مجلس کارگروه اصلاح قوانین فرهنگی راه اندازی شده است. در حال حاضر برخی قوانین ازدواج و طلاق را سخت کرده است بنابراین اصلاح و تنقیح قوانین مهم است.

وی تاکید کرد: برخی زنان مطلقه دچار ناامنی هستند. در واقع طلاق آسیب محسوب نمی شود بلکه یک مصیبت است و ما مسوول زنان مطلقه به شمار می رویم. معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در کشور ما کارهای خوبی درباره نهاد خانواده انجام می شود، اظهار کرد: در شورای راهبردی فرهنگی – اجتماعی دانشگاه آزاد موضوع خانواده مطرح است. علاوه بر آن قرار است در شعبه رودهن این دانشگاه در بهمن ماه همایش خانواده برگزار شود. همچنین ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی نیز در دی ماه با محوریت دانشگاه شاهد در حال برنامه ریزی است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا