فعالیت‌‌‌ مشکوک گروهی برای حضور در استقلال

بصير،
با وجود سپری شدن نزدیک به یک ماه از پایان لیگ چهاردهم، هنوز تکلیف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هنوز مشخص نشده است. پس از چهار بار برگزار «مزایده سرِ کاری» سرانجام این دو باشگاه بار دیگر در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند.

این بار اما به جای امیررضا خادم، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش عهد‌ه‌دار مسئولیت این دو باشگاه شد، ولی همچنان بسیاری بر این اعتقادند که همچنان خادم تصمیم‌گیرنده اصلی است چه اینکه انتخاب سبک‌دست به عنوان اسپانسر باشگاه استقلال بر این موضوع مُهر تایید زد. سبک‌دست همان فردی است که از سوی حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پیشین پرسپولیس به باشگاه استقلال معرفی شد.

از این موضوع که بگذریم به فعالیت‌های مشکوکی می‌رسیم که مدتی است در سکوت کامل خبری انجام می‌شود. این موضوع درباره باشگاه استقلال به چشم می‌خورد. این روزها گروهی در تلاش هستند به هر نحوی که شده باشگاه استقلال را در اختیار بگیرند. آنها با عِلم به اینکه سال ۹۴، سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است، فعالیت سیاسی خود را در قالب این باشگاه آغاز کرده‌اند.

سناریو به این صورت پیش رفته که بانکی که تازه مجوز گرفته وارد این ماجرا شده و مالک عمده این بانک که قبلاً هم در استقلال فعالیت می‌کرد در پاسخ به دعوت حضور در استقلال به مدیری که پیش‌تر در پرسپولیس فعالیت کرده، پاسخ منفی داده و گفته دوست ندارد نام و مسئولیتش رسانه‌ای شود و علاقمند است همچنان در سایه به فعالیت بپردازد. این دو فرد که در استقلال و پرسپولیس حضور داشتند با یکدیگر فعالیت تجاری می‌کنند. مالک عمده این بانک پیشنهاد داده که اسپانسر پیراهن استقلال می‌شود و در ازای پرداخت ۲ میلیارد تومان مدیرعامل را انتخاب می‌کند. فرد معرفی شده برای مدیرعاملی استقلال هم قبلاً سابقه فعالیت در این باشگاه را داشته و نماینده مجلس هم بوده است.

اصل این ماجرا که اسپانسر حق دارد اعضای هیئت مدیره و البته مدیرعامل را انتخاب کند، درست و منطقی است اما نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کرد برخی فعالیت‌های مشکوک است. گفته می‌شود سه عضو هیئت مدیره و مدیرعامل منتخب گروهی که تلاش می‌کنند استقلال را در دست بگیرند، تمایلات خاص سیاسی دارند و بهانه‌شان برای اسپانسر شدن در باشگاه استقلال برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس سال ۹۴ و البته انتخابات دیگر است. شنیده می‌شود برخی مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم در جریان این سناریو هستند که اگر اینگونه باشد و واکنشی نشان ندهند باید از آنها هم پرسید که چرا سرنوشت یک تیم که هواداران میلیونی دارد را به بازی‌های سیاسی گره می‌زنند.

قطعاً هواداران استقلال و افکار عمومی در آینده پاسخ این سؤالات را از مسئولان وزارت ورزش خواهند خواست و نمی‌پذیرند بلایی که امسال بر سر پرسپولیس آمد بر سر تیم محبوب‌شان بیاید./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا