چرخش ۱۸۰ درجه‌ای مشحون

بصير،ریاست فدراسیون بسکتبال و در کنار آن سرمربی تیم ملی دو مسئله مهم اما مبهم بسکتبال طی ماه‌های گذشته بود که حرف و حدیث‌های زیادی را هم در موارد مختلف به میان آورد و نام خیلی‌ها را هم بر سر زبان‌ها انداخت. در این میان برگزار شدن مجمع انتخاباتی دوم خردادماه و اختصاص اکثریت آرای این مجمع به محمود مشحون، وضعیت مدیریت بسکتبال را بعد از گذشت پنج ماه از بلاتکلیفی خارج کرد اما کادر فنی تیم ملی و در راس آن وضعیت سرمربی همچنان نامشخص است و این در حالی است که بلاتکلیفی آن پیش از مدیریت شروع شده بود.

بعد از بازی‎های آسیایی اینچئون (مهرماه ۹۳) که اتفاقا با نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال هم همراه بود، قرارداد مهمد بچیروویچ با بسکتبال ایران تمام شد اما مسئولان فدراسیون از تمدید دوباره آن امتناع کردند تا با توجه به لزوم حضور در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا و اهمیت کسب تنها سهمیه المپیک از این رقابت‌ها، گزینه بهتر و کارآمدتری را در راس کادر فنی به کار بگیرند اما اتمام دوره ریاست محمود مشحون و  تغییراتی مدیریتی که از آبان‌ماه با آمدن رمضانعلی دولو به عنوان سرپرست ایجاد شد، تصمیم‌گیری در این زمینه را به تاخیر انداخت تا امروز که تنها چهار ماه به آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا باقی مانده است.

البته رمضانعلی دلو در یک ماه پایانی دوره سرپرستی‎اش و از میان گزینه‌های خارجی که روزمه آنها را مورد بررسی قرار داده بود، لوکا پاویچویچ را به عنوان سرمربی منتخب برای تیم ملی معرفی کرد اما سفر این مربی صرب‌تبار به ایران هم آنقدر به تاخیر افتاد تا اینکه مجمع فدراسیون بسکتبال برگزار شد و اختیار تصمیم گیری در این زمینه به رئیس منتخب افتاد.

در هر صورت اهمیت انتخاب و معرفی سرمربی تیم ملی بسکتبال به قدری زیادی بود که محمود مشحون را در اولین ساعت و روزهای حضور دوباره‌اش در بسکتبال به اظهار نظر در این زمینه وادا داشت. تاکید مشحون در این زمینه این بود که با توجه به شرایط موجود، فاصله زمانی کم باقی مانده تا مسابقات و اینکه مربی خارجی فرصت کافی برای شناخت بازیکنان و انتخاب شایسته آنها ندارد، بهتر است از مربی داخلی استفاده شود.

در این زمینه از مربیانی هم به عنوان گزینه‌های اصلی فدراسیون نام برده شد اما در نهایت پس از گذشت سه هفته نه تنها انتخاب هیچ یک از آنها نهایی نشد بلکه فدراسیون چرخش ۱۸۰ درجه‌ای هم داشته و رو به انتخاب مربی خارجی آورده طوریکه آن را نسبت به همکاری با گزینه‌های داخلی در اولویت قرار داده است.

در این زمینه رئیس فدراسیون بسکتبال تابه امروز رزومه سه مربی ازکشورهای صربستان، آمریکا و اسلوونی را مورد بررسی قرار داده است و البته رزومه کاری لوکا پاویچویچ؛ یعنی همان مربی که توسط سرپرست پیشین فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد اما مشحون بلافاصله پس از کسب رای اعتماد مجمع تاکید کرد که این مربی را نمی‌شناسد و تصمیمی هم برای همکاری با او ندارد.

البته محمود مشحون در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت که همچنان نسبت به همکاری با پاویچویچ نظر خیلی مثبتی ندارم اما رزومه وی را در دست بررسی خواهم داشت تا اگر با مربیان دیگر به توافق نرسیدیم با او که پیش از این برای همکاری با بسکتبال ایران اعلام آمادگی کرده آغاز به کار کنیم چون مبنای تصمیم گیری را انتخاب مربی خارجی قرار داده‌ایم./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا