کاریکاتوری که حاشیه ساز شد

بصیر، روزنامه اصلاح طلب شرق در صفحه نخست خود در روز پنج شنبه در کنار گزارشی پیرامون مهدی هاشمی و تایید حکم اولیه وی توسط دادگاه، کاریکاتوری از وی را نیز منتشر کرده بود. طراح این کاریکاتور، شهاب جعفرنژاد بود، وی به درخواست تحریریه شرق با توجه به حکم زندان مهدی هاشمی، طرحی از هاشمی را برای روزنامه شرق ارسال می کند، اما در کمال تعجب آنچه که فردای آن روز بر صفحه اول شرق نقش می بندد، با طرح جعفرنژاد، تفاوت های فراوانی داشت.

براساس این گزارش، این اقدام تحریریه شرق مورد اعتراض شهاب جعفرنژاد واقع شد و وی در کمال تعجب در پستی در صفحه شخصی خود به این موضوع اعتراض کرد و اذعان داشت که روزنامه شرق به جای اعمال تغییرات بهتر بود کاریکاتور را منتشر نمی کرد:

“باور کردنی نیست! طرحی که من برای روزنامه شرق امروز زدم و طرحی که چاپ شد!!!!! من فکر می کنم اگه از نتیجه یک کار راضی نیستیم بهتره چاپش نکنیم تا یه همچین بلایی سر کار در بیاریم….اسم این کار واقعا چیه؟ دیگه این چه امضاییه زیر کار؟ که چی؟ که مثلا یه وقت به شخص ترسیم شده بر نخوره…خب شمایی که تصورت از کاریکاتور مسخره کردنه چرا کاریکاتور سفارش می دی؟ صورت کوچیک شده ،لب جمع شده، ابرو تغییر کرده..غبغب کوچیک شده …..نورش عوض شده…. آقا اصلا طرح من ضعیف،افتضاح، مجبوری مگه چاپش کنی ؟
پی نوشت: لازمه بگم در این اتفاق علی جهانشاهی عزیز(دبیر سرویس طرح) هیچ نقشی نداشتن چون در سفر بودند.”
در زیر در سمت چپ، طرح اصلی کاریکاتور شهاب جعفرنژاد را مشاهده می کنید و در سمت راست طرحی که در روزنامه شرق در روز پنج شنبه به چاپ رسیدهه است.
لازم به ذکر است امروز روزنامه وطن امروز تصویر بدون سانسور کاریکاتور مهدی هاشمی را در صفحه اول خود منتشر کرد

 فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا