عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

امروز حرف‌های شیاطین را از زبان برخی مقامات مسئول می‌شنویم

بصیر، همایش روحانیت و تبیین گفتمان ولایت ظهر امروز با حضور محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از مسئولین استانی و ائمه جماعت و مبلغین استان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

آمار بالای شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس، مدال افتخاری برای این قشر است

محمدحسین صفار هرندی در این مراسم به افتخارات روحانیت در عرصه تبلیغ و دفاع از ارزش ها اشاره کرد و گفت: مطابق آمارهای رسمی ارائه شده در دوران دفاع مقدس، تعداد شهدای روحانی به نسبت سایر صنوف بیشتر بوده و مدال افتخاری برای روحانیت محسوب می شود.

قدرت نظامی ایران، سودای غلبه نظامی را از ابرقدرت ها گرفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پایه های قدرت یک نظام را یک مجموعه سه گانه شامل قدرت نظامی، اقتصادی و مشروعیت دانست و ابراز کرد: قدرت نظامی، به معنای متعارف، زور و میزان سلاح های یک جامعه را تشکیل می دهد و قدرت اقتصادی نیز در گذشته به عنوان قدرتی بالاتر از قدرت های نظامی مطرح بود که می تواند سلاح ها را از کار انداخته و یا موثر کند.

صفارهرندی سومین پایه در قدرت یک جامعه، مشروعیت سیاسی،فرهنگی و مذهبی نظام عنوان کرد و گفت: این پایه قدرت نظام جمهوری اسلامی را از سایر جوامع متمایز می کند و امروز ایران به لحاظ دارایی و اقتصاد، کشوری متوسط از حیث ظاهری است به طوری که در کشورهای دیگر ما را در ردیف جهان سوم قرار می دهند، بنابراین اقتصادی از جنس کشورهای بسیار قدرتمند نداریم که بر آن تکیه کنیم.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه کل کشور با اشاره به اینکه رتبه علمی کشور بین ۱۳ تا ۱۶ در نوسان است ؛خاطرنشان کرد :تعداد مقالات علمی ایران از ۳ هزار و ۵۰۰ به ۵۰هزار در پایگاه های علمی جهان افزایش یافته است و این به معنی شتاب بسیار خوب پیشرفت علمی ایران است به گونه ای که در نانوتکنولوژی رتبه هفتم جهان را دارا هستیم و در زمینه اقتصاد نیز، با تلاش بیشتر می توانیم سرآمد کشورهای منطقه باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیف قدرت نظامی ایران اظهار کرد: ما نمی توانیم خود را به لحاظ نظامی با ابرقدرت های مسلح به انواع سلاح های هسته ای که دارنده ۴هزار کلاهک و تسلیحات پیشرفته متعارف هستند، مقایسه کنیم اما به نقطه ای از توانمندی رسیده ایم که احساس آرامش داریم و کشورهای اطراف و دوردست نمی توانند به آسانی سودای غلبه نظامی بر ما را در ذهن بپرورانند.

صفارهرندی به سخنان وزیر امور خارجه ایران در دانشگاه تهران مبنی بر ضعیف دانستن دستاوردهای نظامی ایران در مقابل قدرت های بزرگ جهان اشاره کرد و گفت : این سخنان ظریف حاصل بی اطلاعی وی است، ما با اینکه ادعای هم ارزی با ابرقدرت های نظامی را نداریم اما به نقطه ای رسیده ایم که دشمنان جنگ با ایران را به صرفه نمی دانند و معتقدند در این صورت تعداد کشته های آمریکا در چنین جنگی پنج برابر این آمار در جنگ های کل خاورمیانه است.

وی تاکید کرد: در عین اینکه ما قدرت نظامی محدودی در برابر آمریکا داریم و مزیت نسبی ما در قدرت نظامی نیست، اما امروزه دستاوردهای برجسته حاصل فکر و عمل ایرانیان را داریم.

جمهوری اسلامی ایران، مشروع ترین حکومت در خاورمیانه است

این مقام مسئول مشروعیت را سومین پایه قدرت یک نظام دانست و ابراز داشت : مشروعیت در دیدگاه ما، مطابقت نظام با قوانین الهی و شرعیت آن مبتنی بر اراده خداوند است اما در عرف سیاسی، نظام مشروع را نظامی قانونی و حاصل آراء مردم می دانند.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه کل کشور با تاکید براینکه نظام مشروع، پشتوانه سیاسی و فرهنگی ناب دارد، تصریح کرد: ایران از نظر ناظران منصفی که طرفدار ما نیستند مشروع ترین حکومت در خاورمیانه است که به اعتبار مشروعیت سیاسی، تنها کشوری است که بدون واهمه از اینکه رای مردم چیست، به آراء عمومی مراجعه می کند و مسئولین از سپردن انتخابات به مردم هراسی ندارند، لذا دولت هایی که روی کار می آیند از جناح های مختلف هستند و این امر نشان از مردم سالاری واقعی است.

مردم ایران بر خلاف اروپاییان در مسائل سیاسی کشور دخیل هستند

صفارهرندی افزود : در کشورهای اروپایی، مردم سالاری سابقه طولانی تری دارد اما نسبت مردم با حکومت به مراتب ضعیف تر از کشور ماست و بسیاری از جوانان اروپایی از مسائل کشور خود بی اطلاعند در حالیکه در ایران، مردم در مسائل سیاسی کشور دخیل هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: گاهی میزان مشارکت در انتخابات در کشورهای اروپایی چنان پایین می آید که حتی به ۲۵ درصد می رسد و این امری عادی است در حالیکه این موضوع در کشور ما فاجعه محسوب می شود.

صفارهرندی به راهپیمایی های سالانه در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت سالها از انقلاب اسلامی و دور شدن از ۲۲ بهمن ۵۷، نه تنها حضور مردم در راهپیمایی ها کم نشده بلکه روز به روز بیشتر هم می شود، هرچند بعضی ها این راهپیمایی را پیک نیک تفریحی می دانند اما همین جای شکر دارد که چنین جشنی، یادآور وقوع انقلاب است و حتی بدون شعارهای استکباری و ضد آمریکایی، شادترین روز زندگی مردم ایران می باشد.

فتنه ۸۸ سر پنجه انسان های مزدور برای ترفیع جایگاهشان است

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه کل کشور در ادامه به وقایع فتنه ۸۸ اشاره کرد و آن را حاصل سرپنجه انسان های مزدور و لجوجی دانست که به دلیل تنزل جایگاهشان، زمین و زمان را به هم می ریزند.

وی گفت : عاشورا برای ما، روز مانور اقتدار است و سیاه پوش شدن کل ایران به احترام یک ارزش الهی، نشان عزت ماست، اگر چنین روزی دست مایه بازی های شیطنت آمیز جرثومه های فساد قرار می گرفت و درمقابل هتاکی ها و فحاشی ها سکوت شده بود، دیگر نمی توانست از آن به عنوان اقتدار نام برد و مشروعیت نظام زخمی می شد.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه کاهش قدرت نظامی و اقتصادی دوستان انقلاب را ناامید نمی کند، اما به خطر افتادن مشروعیت، آغاز نگرانی هاست، اذعان داشت: ۹ دی آفریده شد تا اثبات شود عاشورا همچنان عزیز است و مردم برای اثبات اقتدار خود چنین راهپیمایی عظیمی تشکیل دادند که این امر سرچشمه عزت ملت ایران است و نشان می دهد در مقابل قدرت مشروعیت نمی توان ایستادگی کرد.

هدف دشمن از تحریم ها، به جان هم انداختن مسئولین کشور و دور کردن مردم از حکومت است

وی هدف دشمن از اعمال تحریم ها را دو نکته دانست و عنوان کرد: آنها اعتقاد داشتند تحریم گسترده علیه ایران، سبب می شود فاصله مردم و حکومت، به دلیل مشکلات عارض شده در زندگی روزمره، زیاد شود و از طرف دیگر، فشار تحریم ها سبب می شود بین زمامداران ایران اختلافات بالا گیرد و منشا تحریمات را به گردن یکدیگر می اندازند و دو جناح وابسته به ملت،یکی با دیدگاه مقاومت و دیگری با عقیده تعامل با دنیا، در مقابل هم قرار گرفته و به جان هم می افتند.

صفار هرندی افزود: عقیده دشمن این است که با این عمل، نظام از اصلی ترین منبع اقتدار خود یعنی مشروعیت خالی خواهد شد و این پشتوانه را ازدست می دهد.

در زمان اصلاحات آزادی بر دین ارجحیت داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر در فهم منابع اصلی مشروعیت و اقتدار خود نیندیشیم به اشتباه می افتیم، خاطرنشان کرد: کسانی بودند که از سالها قبل و در زمان اصلاحات، با استناد به اینکه اصلی ترین منبع مشروعیت، مردم و دموکراسی است، رسما اعلام کردند که در تقابل میان دموکراسی و هرچیز دیگری از جمله دین، دموکراسی و آزادی اصالت دارد و در انتخاب بین دین و آزادی، باید آزادی را انتخاب کرد.

وی در ادامه بیان کرد: این تفکر محصول یک برآورد و فهم مبتنی بر اصالت با دموکراسی می باشد و منبع مشروعیت ما دموکراسی است نه دین، دین به عنوان امری شخصی محسوب میشود و منبع مشروعیت یک نظام حکومتی نیست.

صفار هرندی اذعان داشت: این افراد مکتب ایرانی را درمقابل مکتب اسلام قرار می دهند و معتقدند مکتب ایرانی است که به حکومت مشروعیت می بخشد اما اسلام را اسلام داعش، طالبان و شیوخ خلیج فارس مطرح می کنند که به دلیل قرائت و روایات، نمی تواند منبع مشروعیت باشد.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه کل کشور ادامه داد: حاصل چنین تفکری، طعنه سایت های بیگانه مبنی بر این است که ایران به دنبال وحدت جهان اسلام نیست و به دنبال ایرانی گری است اما در زمانی که احمدی نژاد از مواضع اصولی جهان اسلام دفاع می کرد ، مسلمانان کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس، در همین سایت ها کامنت هایی ستایشگرانه مبنی براینکه که ایران جلودار و پیشدار جهان اسلام است، می گذاشتند .

حمایت ایران از عراق و سوریه، در حقیقت تامین امنیت ایران است

صفار هرندی در پاسخ به بعضی اظهارات که هزینه کردن برای یمن، عراق و سوریه چه سودی برای ما دارد، گفت: مشروعیت ما زمانی به دست می آید که ایران را به عنوان منجی و مرشد بدانند که با خلع چنین ویژگی، پایه های مشروعیت سست خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نباید این گونه حرفها از زبان برخی مقامات و مسئولین بیان شود ، تصریح کرد: با کم گذاشتن در حمایت از سوریه و عراق، زور ایران زیاد نمی شود، چون کسی که در سوریه عملیات ضد داعش و ضد صهیونیستی را هدایت می کند، در حقیقت خاکریزهای دفاع از ایران را جلوتر قرار داده است تا ما در امنیت باشیم.

وی تاکید کرد: آرامش در این است که بتوانیم در مذاکرات در مقابل دشمن عقبه خود را در برابر عرض اندام وی در مذاکرات به رخ بکشیم، اگر ظریف در مقابل عدم پایبندی کری به تعهدات، قدرت ایران را به رخ می کشد، این قدرت استدلال و مذاکره نیست بلکه از اراده و مشروعیتی سخن می گوید که همین اراده می تواند با انتقال نسخه سیاست ورزی مبتنی بر نگاه مشروع انقلابی، در یمن غوغا کند.

این مقام مسئول به نمازجماعت یک میلیون نفری مردم یمن قبل از سقوط دولت منصور هادی در اطراف صنعا به امامت یک شافعی اشاره کرد و گفت : پس از سقوط منصورهادی، مردم یمن، شهر و مراکزی که در اختیار آمریکا بود، تسخیر کردند درحالیکه هیچ چیز از این مراکز غارت نشد و اینها نشان از انتشار نسخه انقلاب اسلامی است.

بازگشت پول های ایرانی به چه قیمت!

صفارهرندی عنوان کرد: وقتی منبع مشروعیت را نشناسیم، خیال می کنیم اگر آمریکا پول ایران را برنگرداند، مشروعیت ما کهنه می شود در حالیکه چنین نیست و حتی وزیر صنعت دولت فعلی معتقد است با آزاد شدن این پول تغییری در اقتصاد حاصل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد : اگر قرار باشد این پول، به قیمت استقلال ، آزادی و منافع ملی کشور آزاد شود، زور و قدرت خود را از دست خواهیم داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با بعضی سخنان مقامات کشوری که ناشی از وسوسه های اطرافیان و تحت تاثیر القائات آنها است، تصریح کرد: قطعا کسانی که به صورت مشروع در جایگاه های حکومتی قرار گرفته اند به ولی نعمت خود خیانت نمی کنند، اما نمیتوان وسوسه های اطرافیان انها را نادیده گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: چندی پیش سخنان فردی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تا رده مشورت دهنده به بالاترین مقام این مجمع رسیده بود ، در سایت منتسب به وی منتشر شد که اعلام کرده بود امام خمینی یک دیکتاتور خونخوار بود که مردم را فریب داده و بر گرده آنها سوار بود.

صفار هرندی تصریح کرد: در یکی از جلسات مجمع به آقای هاشمی گفتم شما شاگرد وفادار امام و از فرماندهان عالی بوده اید و پسندیده نیست چنین فردی در جایگاه مشاور شما این مطالب و اراجیف را علیه نظام بیان کند و آب از آب تکان نخورد، پس نسبت خود را با ایشان تکذیب کنید.

امروز حرفهای شیاطین را از زبان برخی مقامات مسئول می شنویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پاسخ هاشمی رفسنجانی در این رابطه گفت: هاشمی رفسنجانی در پاسخ به من گفت که این آدم از زمان دولت وقت من با ما بود و به دلیل فکر خود با ما همراهی می کرد وبه تازگی مجدد برگشته و گفتم دیگر اینجا نباشد.

وی خاطر نشان کرد: این آدم ها در مناطق مختلف رخنه کرده و تفکرات مسموم خود را به بزرگان و مقامات القا می کنند و نمونه آن را در این مقام مسئول با این سابقه وفاداری به نظام وجایگاه رهبری می بینیم که حرفی می زند که از شنیدن آن تعجب می کنید.

صفار هرندی افزود: وقتی فردی به اسم مشاور قوه اجرایی کراوات زده به مجمع جهانی می رود و حرف می زند برای حل این مسئله گفتند مشاور نیست اما آن جا حرف می زند که ما رستگار نمی شویم مگر آنکه خود را از آنچه در سی سال پایبند بوده ایم خلع کرده و به جامعه جهانی بپیوندیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظانم در پایان تاکید کرد: گاهی این حرف ها را از زبان مقامات مسئول می شنویم که وسوسه است و امام فرمودند مراقب باشید گاهی شیاطین حرف خود را از زبان بزرگان میزند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا