همه آنچه باید درباره برنامه‌های افطار و سحر بدانید

بصير،
«دعوت»، «ماه خدا»، «کوی محبت»، «نوسفران»، «ماه عسل»، «سمت خدا»، «افطاری ساده»، «چراغ مطالعه»، «قرار» و «خلوت انس» عنوان ویژه برنامه‌های افطار و سحر شبکه‌های مختلف سیماست که پخششان از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

*** شبکه یک

شبکه اول ویژه برنامه «دعوت» را با اجرای سید جواد رضویان برای لحظه پیش از افطار مخاطبانش آماده پخش خواهد کرد. این برنامه از روز چهارشنبه – ۲۹ خرداد ماه – از ساعت ۱۷ به مدت یک ساعت پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی لیلا رضاسلطانی در ۳۲ قسمت طراحی شده است. در این برنامه هر روز برترین‌های هر استان به عنوان مهمان حضور دارند.

همچنین این شبکه طبق روال هر سال ویژه برنامه «ماه خدا» را برای لحظات سحرش آماده پخش خواهد کرد. «ماه خدا» از ساعت ۲:۳۰ الی ۴:۳۰ سحرهای ماه مبارک رمضان با اجرای حسن سلطانی برای بینندگان شبکه اول به شکل زنده به روی آنتن می‌رود. «ماه خدا» با گفتمان دعوت به خیر و با سخنرانی کارشناسان مذهبی و وصیت‌نامه‌خوانی شهدا و ارتباط تلفنی با علما و اساتید اخلاقی پخش خواهد شد.

*** شبکه دو

شبکه دو سیما برنامه «کوی محبت» را برای لحظه افطار مخاطبانش آماده پخش کرده است. این برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی به روی آنتن خواهد رفت. «کوی محبت» در ماه مبارک رمضان از بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و اماکن زیارتی ایران و عراق می گوید. این برنامه پیش از افطار با اساتید حوزه و دانشگاه مانند حجج اسلام ماندگاری، کازرونی، انصاری، ثمری و دکتر حشمت الله قنبری ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) را بررسی می کند. «کوی محبت» هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۰:۳۰ به روی آنتن می رود.

همچنین «نوسفران» عنوان ویژه برنامه لحظات سحر شبکه دوم سیماست که با اجرای سید جواد هاشمی همراه است. این ویژه برنامه هر سحر ساعت ۳ بامداد به مدت ۶۰ دقیقه به روی آنتن می رود و به تهیه کنندگی مهدی ابهری تهیه شده است. «نوسفران» سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت ۳ الی ۴ صبح روی آنتن می رود. این برنامه کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیاست که با هدف توجه ویژه به نوجوانان در کلیت خانواده و انتقال باورهای دینی از نسل های پیشین به نسل های جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه های معنوی سحر و احیای آیین های مذهبی و دینی تولید می شود.

*** شبکه سه

شبکه سه سیما نیز ویژه برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی را طبق روال هر سال برای لحظه افطار ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. پخش این برنامه از یک روز پیش از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. «ماه عسل» امسال با موضوع بخشش، در فضایی لطیف، انسانیت را در پرتو پیام های دینی اخلاقی برای مخاطبین ارائه می‌کند. مهمانان این برنامه هم از افرادی انتخاب شده‌اند که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، علمی و … در شرایط خاص قرار دارند. «ماه عسل» از چهارشنبه – ۲۷ خرداد ماه – هر شب ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌رود.

همچنین ویژه برنامه «سمت خدا» که در لحظات اذان ظهر از شبکه سه سیما پخش می‌شود، سحرهای ماه مبارک رمضان به مدت ۱۵ دقیقه به شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی می‌پردازد. «سمت خدا» در ۳۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای طراحی شده است که با اجرای نجم‌الدین شریعتی همراه است.

*** شبکه پنج

شبکه پنج سیما هم برای لحظه افطار میان برنامه‌ هایی با عنوان «افطاری ساده» و «چراغ مطالعه» را آماده پخش کرده است. این میان برنامه‌ها به مناسک‌سازی برای اطعام و افطاری ساده و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه در ماه رمضان می‌پردازد. شبکه پنج سیما برای لحظات سحر ویژه برنامه‌ای ندارد.

*** شبکه‌های قرآن و افق

همچنین شبکه قرآن سیما هم ویژه برنامه ای تحت عنوان «ضیافت» را برای لحظه افطار مخاطبان آماده پخش کره است که به بررسی زندگی علما و بزرگان مذهب شیعه با حضور خانواده ها و نزدیکان ایشان می پردازد. «ضیافت» همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹:۱۵ به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

همچنین لحظات سحرگاهی این شبکه با برنامه «خلوت انس» می گذرد. این ویژه برنامه گفتگو محور همه روزه از ساعت ۲:۳۰ بامداد به صورت زنده با حضور فعالان حوزه های قرآنی، دینی و مذهبی به روی آنتن می رود.

شبکه تازه تاسیس افق هم ویژه برنامه ای با عنوان «قرار» را برای لحظات اذان گاهی بینندگان طراحی کرده است. این ویژه برنامه به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی و مهدی خداوردیان با موضوع سبک زندگی دینی به روی آنتن خواهد رفت. این ویژه برنامه هر روز به مدت ۵۰ دقیقه پخش خواهد شد./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا