مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:

فریدونکنار شهرستان نمونه استان در حوزه ترویج/ برداشت ۸ تن شلتوک از هر هکتار زمین کشاورزی

بصیر، مجید بهادری در گردهمایی مددکاران ترویجی جهاد کشاورزی فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: ۳۷ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در مازندران توزیع شد و ۱۰۳ پروژه جهاد کشاورزی این هفته در مازندران افتتاح می‌شود که ۸۹ مورد از آن مربوط به سیستم آّب و خاک بوده است.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۹۲ واحد ترویج در استان مازندران ۱۶۷ میلیون تومان بوده که این امر برای سال ۹۳ به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰ سایت الگویی در کنار همه فعالیت‌های ترویجی برنامه‌ریزی و اجرا شد و در ماه مبارک رمضان نیز ۶۰۰ روستا زیرپوشش آموزش ترویجی قرار می‌گیرند.

بهادری با بیان اینکه انتقال دانش و مهارت به بهره‌برداران موجب افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی می‌شود اذعان کرد: برنامه‌های آموزشی در فریدونکنار بیش از ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: به دلیل عملکرد بسیار خوب همکاران‌مان در واحد آموزش و ترویج، برداشت گندم در استان رونق خوبی داشته است که امیداریم برای برنج نیز تحقق یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰۰ نفر به مرکز خدمات جهاد کشاورزی مازندران اضافه شدند، گفت: شیوه‌نامه به‌کارگیری نیروها در مراکز خدمات در روستاها اجرایی شده است و این امر موجب می‌شود تا کشاورزان و مراکز آموزشی با همدیگر در ارتباط باشند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه باید بیش از ۸ تن شلتوک در هر هکتار از مزارع کشاورزی برداشت کرد، اظهار کرد: عملکرد میانگین استان در این زمینه ۴ تا ۴٫۵ تن است.

بهادری با بیان اینکه باید هزار برنامه ترویجی را در هزار روستا در ماه مبارک رمضان اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: ۳۷۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در مازندران فعالیت می‌کنند که ما موظف به خدمت‌رسانی به آنها هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش و ترویج استان، فریدونکنار، شهرستان نمونه است، گفت: ظرفیت‌های خوبی در نیروهای انسانی برای فعالیت حوزه کشاورزی در فریدونکنار وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا