مسئولان فریدونکنار هوشیار باشند؛

آنفلوآنزای پرندگان در همسایگی فریدونکنار رویت شد!/ لزوم آمادگی مسئولان فریدونکنار در کاهش تلفات احتمالی

بصیر، در هفته‌ای که گذشت دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از نگرانی نسبت به شیوع بیماری خطرناک آنفلوآنزای مرغی در مرغداری‌های صنعتی مازندران خبر داده بود.

بر این اساس برای جلوگیری از تلفات انسانی ناشی از این بیماری، معدوم‌سازی مرغ‌های محلی در نقاط آلوده و یا مشکوک آغاز شد.

به گزارش بصیرنیوز، حیدرپور محل آغاز این بیماری را یکی از روستاهای آمل یعنی یکی از شهرستان‌های همسایه فریدونکنار دانست و حتی وی معتقد بود که این بیماری در بابل نیز رویت شد.

هرچند مدیرکل دامپزشکی این بیماری را ناشناخته توصیف کرده اما مقابله با این بیماری بسیار خطرناک در استان مازندران آغاز شده و مناطق مشکوک پاک‌سازی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه این بیماری در یکی از شهرستان‌های همسایه فریدونکنار یعنی آمل رویت شد آنچه که بیش از پیش مهم و حیاتی به نظر می‌رسد برخورد جدی مسئولان فریدونکنار در برابر انتشار این بیماری در این شهرستان است.

آنچه که باید مدنظر مسئولان فریدونکنار قرار بگیرد این است که نسبتب به این امر هوشیار و آگاه باشند، قطعا مسئولان فریدونکنار می‌دانند که خطر جدی این بیماری بر روی منابع انسانی است و باتوجه به مشترک بودن این بیماری بین انسان و حیوان، امکان ابتلا به این بیماری بسیار بالا است و مسئولان حوزه بهداشت، محیط زیست، کشاورزی و مسئولان عالی دولت تدبیر باید با حساسیت بیشتری وارد میدان شوند و از تلفات احتمالی در این حوزه جلوگیری کنند.

از طرفی نیز، لازم است تا مسئولان به‌جای پنهان‌کاری، شایعه دانستن برخی اخبار موثق از سوی عوامل محلی و ندادن آمار و اطلاعات روشن به افکار عمومی به‌ویژه فعالان عرصه رسانه، آنها را در مبارزه با این بیماری خطرناک، مشارکت دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا