معاون وزیر آموزش و پرورش

استیضاح را عادی نمی‌دانیم/کارشناس‌تر از فانی در آموزش و پرورش نداریم

بصیر، حمیدرضا کفاش ظهر امروز در آیین معرفی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد شهدای غواص، اظهار داشت: کار کردن در این شرایط آسان نیست، قیمت نفت کاهش یافته و مشکلات، کمبودها و البته انتظاراتی وجود دارد.

وی ادامه داد: معمولاً تندروهای طرفین برای حرکت در راه اعتدال مانع می‌شوند و انتظاراتی دارند، فرد معتدل که می‌خواهد از نیروهای توانمند و معتقد به نظام و کاربلد استفاده کند، گاهی اوقات از خودی‌ها هم ضربه می‌خورد و کار کردن در این دوره سخت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سابقه استان کرمان در داشتن نیروهای فکور و اندیشمند فراوان است و این خطه نیروهای پاک و فعالی در سطح کشور دارد، به طوری که آموزش و پرورش مدیون شهید باهنر است.

کفاش با بیان اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: موج استیضاح‌ها و کارت‌های زرد به وزرا طی ۲۲ ماه عمر دولت یازدهم را عادی نمی‌دانیم و به نظر می‌رسد در سال همدلی و هم‌زبانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید ارتباط، همدلی و همزبانی خود با وزرا را صمیمانه‌تر کنند.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش زحمات و تلاش‌های شما و جامعه آموزش و پرورش را به صورت مستند، دقیق و منطقی در روز موعود ارائه می‌دهد و تصمیم نمایندگان هم در تاریخ باقی می‌ماند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: دولت در کمتر از ۲۲ ماه سهم آموزش و پرورش را نسبت به بودجه‌ای که در حد ۵۰، ۶۰ دلار نفت است، افزایش داده است.

کفاش بیان کرد: دولت یازدهم یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای طرح طبقه‌بندی در سال ۹۴ کنار گذاشته و در سال ۹۵ هم دو برابر این بودجه را مصوب کرده است.

وی تبیین کرد: وزارت آموزش و پرورش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از بدهی ۴ هزار میلیارد تومانی انباشته از قبل را براساس تصمیمات یک شبه توانسته در این دوران تنگدستی و مضیقه تسویه کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مباحثی در جلسه غیرعلنی بود که من تمام آن را نمی‌توانم بگویم، اما نوبخت آمد و به صورت دقیق وضعیت را برای نمایندگان باز کرد و تشکیل یک کارگروه ویژه برای ارائه راهکار در سازمان مدیریت مصوب شد.

کفاش متذکر شد: شعار دادن، سخنرانی و بر موج نارضایتی سوار شدن کار سختی نیست، اما ارائه راهکار مهم است و اینکه می‌گوییم این کار را بکنیم، باید بگوییم از کجا بیاوریم.

این مسئول یادآور شد: پیشنهاد در بودجه به صورت درآمد و هزینه است و باید بگوییم از کجا درمی‌آورد و در کجا هزینه می‌کند و امروز برای همگان روشن است، شعار برای هزینه کردن کار سختی نیست، بلکه درآمد و ارائه راهکارها سخت است و باید این راهکارها گفته شود.

کفاش عنوان داشت: کسانی که بر موج تبلیغات به سمت اسفند سوار می‌شوند، باید پاسخ دهند که فصل بودجه بین بهمن و اسفند است، نه خرداد، تیر و مرداد به سمت انتخابات.

وی تشریح کرد: گاهی پیشنهاداتی مطرح می‌شود، اما محل وصول آن مشکوک است، درآمدی است که آن درآمد تا پایان سال محقق نمی‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت مصمم به پیدا کردن راه‌حل‌ها و رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان است، اما دولت برخی مسائل را صلاح نمی‌داند قبل از انجام کار تبلیغ کند و درخواست فرهنگیان هم این است که مسائل رفاهی آنها تبلیغاتی و بوق و کرنا نشود و معتقد هستم این گره به دست تدبیر و با کفایت رئیس جمهور باز می‌شود.

کفاش تأکید کرد: تخریب‌گرانی امروز وارد عرصه‌ای شده‌اند که نفس‌شان از جای گرمی بیرون می‌آید و در ارتباط با مسائل تحریم وقتی رئیس جمهور صحبت می‌کند، به جای اینکه مسائل را باز و روشن کنند، تخریب می‌کنند و به عکس اطلاعات را به سطح جامعه می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: وقتی رئیس جمهور می‌گوید، آب ما به تحریم بسته است به این معناست، آب آشامیدنی تهران و مشهد که ۲۴۰ کیلومتر باید زیرساخت بیاید تا محقق شود، نیاز به دستگاه، امکانات و وسایل آب شیرین‌کن دارد و بیشتر این وسایل وارداتی است، اعتبارات و ارز می‌خواهد و تحریم باید برداشته شود تا این وسایل بیاید و توسعه پیدا کند.

کفاش اظهار داشت: برای باز کردن این نکات برای مردم به تخریب روی می‌آورند و نمی‌خواهند درب دکان باز شده خودشان را ببندند، مردم این موارد را می‌فهمند.

وی تصریح کرد: روحانی مگر بدون نظر مقام معظم رهبری کاری انجام می‌دهد، رئیس جمهور در عمل تابعیت خود را از رهبری اثبات کرده است.

این مسئول از ظریف به عنوان فردی ریشه‌دار و معتقد به نظام اسلامی نام برد و افزود: وزیر امور خارجه همیشه با توکل به خدا، نماز و دعا وارد عرصه مذاکرات می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دیپلماسی ما باید موفق باشد و گره‌ها باز شود، عنوان کرد: باید دشمن را با ذلت به میدان بیاوریم و خودمان با عزت جلو برویم و این امر مدنظر دولتمردان است.

کفاش با بیان اینکه بدترین کاری که توسط مبلغان منفی در این کشور صورت می‌گیرد، منصوب کردن شهدا به خودشان است، اضافه کرد: مگر کسی می‌تواند در جمهوری اسلامی و دولت بدون اعتقاد به نظام، ارزش‌ها، شهدا، وطن، مبانی دینی و ارزشی گام بردارد، چرا وجه‌المصالحه می‌کنند، پشت صحنه، حرف‌ها، دکان‌ها، مسائل رگه‌هایش با موفقیت دیپلماسی بریده می‌شود.

وی افزود: امیدواریم این گره‌ها باز شود و شکستگی استخوان محرومان و مردم برداشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما قادریم، توانمندیم و افراد بزرگی داریم که می‌توانند دشمن را سر جای خود بنشانند از مذاکره و حضور در عرصه جهانی نباید فرار کنیم، آدم‌های ضعیف و منفعل صورت مسئله را پاک می‌کنند و آدم‌های قوی و معتقد به ولایت فقیه مثل شیر جلو می‌روند و این عرصه را برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باز می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به بیان انتظارات خود از فرهنگیان پرداخت و اضافه کرد: مخالفان آنچنان غوغا می‌کنند که انگار همه جامعه هستند، اما موافقان دولت و نظام مانند وزرا و دولت نجیب هستند.

کفاش عنوان کرد: امروز موافقان دولت تدبیر و امید در عرصه سخن، قلم، حضور و فضای مجازی اگر به صحنه نیایند، ضرر می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فرهنگی داریم، اما ۲۰۰ نفر در عرصه مجازی حضور دارند و به اندازه ۲ میلیون نفر فعالیت دارند، چراکه کار در فضای مجازی را بلد هستند، اما از آن طرف صدها هزار نفر طرفدار دولت تدبیر و امید وارد فضای مجازی نمی‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان گفت: نسخه موافق‌خوانی مرسوم نیست، کارشناس‌تر وزیر آموزش و پرورشی که کارشناس‌تر از وزیر آموزش و پرورش در دوران بعد از انقلاب اسلامی نداریم و تا آخر مطلب را تشخیص می‌دهد و از دولت دفاع می‌کند، اما در بیرون بروز نمی‌دهد و فریاد نمی‌زند، چراکه معلم است و اینها را بلد نیست.

کفاش بیان داشت: افرادی که موافق هستند، منتظر دولت تدبیر و امید بودند و اعتدال را قبول دارند و در سال‌های گذشته در کنجی خزیده بودند و از توان و امید آنها استفاده نمی‌شد و با اندک مسئله‌ای آنها را کنار می‌زدند حالا که به میدان آمده‌اند انگار وظیفه ندارند که دفاع کنند و حرف بزنند.

وی همچنین مدعی شد: بیش از ۱۰۰ روزنامه و مجله هرچه می‌خواهند می‌نویسند، تخریب می‌کنند و رئیس جمهور را زیر سئوال می‌برند و آنها سیاسی نیستند، اما اگر کسی خواست از دولت تدبیر و امید دفاع کند، برچسب سیاسی می‌خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به سیاسی بودن خود افتخار می‌کنیم، چراکه امیدمان وجود دولتی بود که در ۲۴ خرداد روی کار آمد تا با تدبیر، عقل و اندیشه عمل کند.

کفاش تبیین کرد: فرهنگیان باید در عرصه دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی در صحنه باشند و امروز تبلیغ، تبلیغ فرد نیست و آنها کار کوچکی که انجام می‌دادند یا نمی‌دانند را آن چنان بزرگ می‌کردند، در حالی که ریشه نداشت و از آن بهره‌برداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: کارهای بزرگی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود و این مجموعه را تکان می‌دهد نباید در غربت بماند، کارهایی که انجام می‌دهید را برای خدا تبلیغ کنید تا برای دیگران الگو و نمونه شود و این مسیر را بپیمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح  کرد: آدم‌های فعال، راستگو، متعادل، دارای اعتقاد به نظام، انقلاب، ولایت فقیه و افرادی که شهادت‌طلبی در عمق وجودشان است و حتی مطرح نمی‌کنند و هیچ‌کس نمی‌فهمند شهید داده، رزمنده و جانباز هستند، باید توسط فرهنگیان مطرح شوند تا افرادی که به ظاهر حرف می‌زنند، نتوانند خط‌کشی کنند.

کفاش بیان داشت: نیروهای دولت تدبیر و امید از مدعیان به ولایت فقیه بیشتر به ولایت فقیه معتقد هستند و خودشان را سپر می‌کنند که به آقا لطمه نخورد نه اینکه آقا را سپر کنند تا به خودشان لطمه نخورد و این تفاوت دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور با خانواده معزز شهدا در پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته، عنوان کرد: حجت‌الاسلام روحانی ۴۰ سال سابقه منبر دارد و زمانی او در شورای دفاع بود و از ارزش‌های دین و انقلاب دفاع می‌کرد.

این مسئول ابراز داشت: نمی‌دانند، بعضی‌ها بر شاخه نشسته‌اند و بن را می‌برند و در فضایی که به وجود آمده فرهنگیان باید حضور پیدا کنند و بنویسند.

کفاش با اشاره به اینکه به سمت انتخابات می‌رویم، ادامه داد: حضور در صحنه، فعالیت بیش از اندازه برای اینکه خودمان و دیگران را به میدان بکشانیم باید مد نظر باشد، چراکه حضور گسترده مردم یعنی شکست منفعلان و اگر مردم در انتخابات کمرنگ شرکت کنند یعنی موفقیت کسانی که از کمبود مردم از نردبان بالا می‌روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب را مردم انجام می‌دهند، ما ولی‌نعمت و قیم مردم نیستیم و مردم خوب می‌فهمند، درک می‌کنند و خادم را می‌شناسد.

کفاش ادامه داد: ما معلمان وظیفه داریم، همه مردم را به پای صندوق‌های رأی بیاوریم و حتی یک نفر واجد شرایط رأی دادن هم بدون حضور در صحنه نداشته باشیم تا مردم‌سالاری دینی محقق شود.

وی تشریح کرد: انتظار نمی‌رود، ما فرهنگیان در انتخاب مردم ولو یک نفر دخالت کنیم و هر یک از ما یک نفر هستیم و در رأی خودمان نقش داریم و دیگری باید خودش انتخاب کند و بفهمد و همه ما باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و دیگران را به این حضور دعوت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم هرجا مردم حضور کامل و جامع داشتند، بهترین اتفاقات افتاده است.

کفاش یادآور شد: روز گذشته مانند روز استقبال از امام، ارتحال امام و ۲۲ بهمن بود و همه و همه مانند ابتدای انقلاب اسلامی در تشییع شهدا حضور داشتند.

این مسئول متذکر شد: نظام یعنی حضور همگان که به نظام جمهوری اسلامی علاقه دارند نه یک عده که از پس منافع برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند و این منظر را فرهنگیان می‌توانند، توسعه دهند.

کفاش اضافه کرد: همدلی و همزبانی مدنظر مقام معظم رهبری یعنی مثبت‌اندیشی و نکات خوب را دیدن، حرکت دیپلماسی آن قدر ویژگی خوب دارد که می‌توانی دو، سه نکته منفی آن را کنار بگذاری.

وی ادامه داد: حرکت دیپلماسی ایران آن قدر دیگران را به سمت نظام آورد و قدرت گفتمان ایران را بالا برد که قدرت شیطانی آمریکا به زانو درآمد و آنها بیش از ما به این تفاهم نیاز دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باور انتخاب مردم، همدلی و همزبانی می‌آورد و وقتی فردی رئیس‌جمهور شد دیگر درصد رأی وی را نمی‌گویند و تا روزی که مورد حمایت مقام معظم رهبری است، رئیس جمهور همه است.

کفاش گفت: امروز معلمان گفت‌و‌گو می‌کنند و زمینه برای صحبت کردن فراهم شده است، بنابراین باید قدر بدانیم.

وی اضافه کرد: ارزش فرهنگی به ادب، احترام و اخلاق است، اما منش و اخلاق این نیست که حرف نزنیم و باید صحبت کنیم، نظر دهیم، نقد کنیم، گوش دهیم و مسائل را منعکس کنیم.

این مسئول تصریح کرد: به ما می‌گویند آموزش و پرورش را سیاسی کرده‌اید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هرچه بخواهی در روزنامه منتشر می‌کنی، هر چه بخواهی در سایت می‌نویسی، شخصیتی را زیرسئوال می‌بری و یا فردی را بزرگ می‌کنی، این کارها سیاسی نیست، اما اگر کسی بیاید از وزیر خود دفاع کند و درباره دولت بنویسد، می‌شود سیاسی، این چه بینشی است.

کفاش ادامه داد: معنی سیاسی یعنی دفاع از ارزش‌های نظام، کشور، ولایت فقیه و اگر روزی سوت زده شد، همه برای دفاع از انقلاب در میدان باشند.

وی عنوان کرد: همه نیروها باید زیر یک چتر جمع شوند و برای فداکاری و ایثار آمادگی داشته باشند و اگر خموش و آرام باشیم و مشارکت نداشته باشیم و عکس‌العملی‌ نشان ندهیم اعتماد جامعه از ما سلب می‌شود و اگر در صحنه باشیم این اعتماد ادامه می‌یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از کسانی که معتقد به دولت هستند، خواست تا متشکل‌تر، فعال‌تر و حرف‌زن‌تر وارد میدان شوند و ابراز داشت: امروز سکوت و سر زیر انداختن حمایت از دولت نیست، بلکه در صحنه بودن و فعالیت کردن حمایت از دولت است.

به گزارش فارس؛ همچنین ابراهیم جهانگیری مدیرکل سابق آموزش‌ و پرورش استان کرمان در این آیین اظهار داشت: انتخاب گزینه برای مدیریت آموزش و پرورش استان کرمان کار دشواری است، چراکه نیروهای بسیار خوبی در این نهاد داریم.

وی بیان داشت: همدلی و همزبانی در جامعه آموزش و پرورش استان کرمان حاکم است که بزرگترین ظرفیت این مجموعه به شمار می‌رود و باید قدردان این فضا باشیم، چراکه برکات آن برای فرزندان دیار کریمان است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: در انتخاب جایگزین برای مدیرکل آموزش و پرورش به این نکته توجه داشتیم که فردی از بین معاونان و مشاوران آموزش و پرورش کرمان باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد و این اعتمادی که امروز در آموزش و پرورش شکل گرفته است را حفظ کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: اضطراب و استرس را در بین معلمان استان کرمان کاهش داده‌ایم و سعی و تلاش ما این بوده که فضا را برای فرهنگیان آرام نگه داریم.

وی افزود: ملکی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان از نیروهای قدیمی است و ما با دیدگاه، تفکر، باور و علاقه‌مندی وی به برنامه‌های مختلف آشنایی داریم.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان در پایان چنین توضیح داد: باید به آموزش و پرورش بها دهیم، چراکه هرچه به این نهاد بپردازیم از میزان مشکلات کاسته‌ایم.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا