کارنامه ناامیدکننده پرویز مظلومی پس از ترک استقلال +جدول

بصير،یکی از گزینه هایی که پس از کنار گذاشتن امیر قلعه نویی از استقلال، مطرح شده پرویز مظلومی سرمربی پیشین استقلال است.


مظلومی ۲ داربی رفت و برگشت لیگ دهم را از پرسپولیسی‌ها برد تا پرویز ‌رفت و برگشت معروف محبوب آبی‌ها شود. سرمربی وقت استقلال بعد در جام حذفی و بازی رفت لیگ یازدهم قرمزها را شکست داد تا نزد آبی‌ها به پرویز سوبله چوبله معروف شود.

پرویز خان مظلومی در لیگ یازدهم جام حذفی را هم در ضربات پنالتی از دست شاهین بوشهر درآورد تا محبوبیتش بیشتر و بیشتر شود. با این حال دو اتفاق ناگوار زمینه خروجش از باشگاه آبی‌ها را فراهم کرد.

استقلال داربی برگشت لیگ (۱۲) را با گل‌های میداوودی (۳۲) و زندی (۴۹) از پرسپولیس مصطفی دنیزلی پیش افتاد. بعد هم مهرداد اولادی اخراج شد تا پرویزخان مطمئن از کسب پیروزی برابر قرمزها به ابراز احساسات برابر هواداران بپردازد. غافل از اینکه با هت‌تریک ایمون زاید (۸۱،۸۳ و ۹۱) پنجشنبه ۱۳ بهمن سال ۹۰ به بدترین عصر فوتبالی پرویز سوبله چوبله تبدیل می‌شود.

۳ سال و ۴ ماه و ۱۶ روز قبل مظلومی تعویض‌هایش برخلاف دنیزلی درست از آب در نیامد. ابتدای نیمه دوم محسن یوسفی جای الونگ الونگ وارد زمین شد. دقیقه ۸۹ زمانی که بازی ۲ – ۲ بود هم گوران یرکوویچ را جای میداوودی فرستاد، سرمربی حریف نقشه گل سوم را با زوج تعویضی خود، حسین بادامکی و ایمون زاید می‌کشید.

استقلال مظلومی بعد از تسلیم شدن در داربی برگشت، هفته آخر فصل ۳ بر صفر نفت را برد اما در نهایت با امتیاز برابر (۶۶) بعد از تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی که تفاضلش ۲۵+ بود با تفاضل ۲۴+ سوم شد.

به این ترتیب نشان دادن درب خروج به مردی که داربی را «بد» باخت و جام قهرمانی لیگ را با یک امتیاز اختلاف به سپاهان داد، سرانجامی بود که در طالع پرویز سوبله چوبله نقش بسته بود.

سقوط آلومینیومی با گلزنان داربی

مظلومی لیگ دوازدهم را دور از استقلال آغاز کرد. آلومینیوم هرمزگان ۲۵ هفته با اکبر میثاقیان خوب نبود تا در ۹ هفته پایانی سکان هدایتش به پرویز سوبله چوبله واگذار شود. با این حال ثبت ۲ برد، ۴ تساوی و ۳ شکست در ۹ دیدار نتیجه‌ای جز سقوط بندرعباسی‌ها نداشت.

مظلومی به طور میانگین با تیمی که در ترکیب خود میلاد میداوودی و ایمون‌زاید گلزنان داربی معروف ۷۴ را داشت فقط ۱٫۱ امتیاز از هر بازی گرفت و این کارنامه‌ای ناامید کننده بود.

مس مثل آلومینیوم

مظلومی بعد از سقوط آلومینیوم به لیگ یک چند ماهی را بیکار بود تااینکه مس در هفته‌های ابتدایی لیگ سیزدهم با محمود یاوری نتیجه نگرفت. کرمانی‌ها طی ۹ هفته فقط ۵ تساوی در کارنامه‌شان ثبت کرده‌ بودند تا با ۵ امتیاز تیم آخر جدول شانزده خانه‌ای لیگ ۱۳ باشند. این طوری شد که پرویز خان از راه رسید. البته مظلومی که آمد شرایط چندان تغییر نکرد. مس با سرمربی سابق استقلال ۱۵ هفته با رقبایش به نبرد پرداخت که حاصل ثبت یک پیروزی برابر راه‌آهن و ۸ تساوی بود.

پرویز خان ۱۱ امتیاز از ۱۵ بازی گرفت تا به طور میانگین از هر دیدار مس فقط ۷۳ درصد امتیاز گرفته باشد.

سرانجام تیم مدعی سقوط مس در ایستگاه ۲۵ لیگ به لوکابوناچیچ سپرده شد و لوکا در طی ۶ دیدار پایانی مسابقات ۶ مساوی به اندوخته‌های قبلی یاوری و مظلومی افزود.

۲۴ بازی و فقط ۳ پیروزی

پرویز مظلومی بعد از استقلال، به‌عنوان سرمربی ۲۴ بازی لیگ‌های ۱۲ و ۱۳ را روی نیمکت آلومینیوم و مس نشست تا فقط ۳ بار رنگ پیروزی را ببیند. ثبت پیروزی در ۱۲٫۵ درصد باز‌ی‌ها ناامید کننده بود.

تیم‌های پرویز سوبله چوبله در مقابل طی ۲۴ دیدار ۹ مرتبه شکست خوردند به عبارت ساده‌تر مردی که از او به‌عنوان آلترناتیو امیر قلعه‌نویی در استقلال یاد می‌شود، طی دو فصل اخیر ۳۷٫۵ درصد بازی‌هایش را باخته است و این برای هوادارانی که قصد دارند روی دیوارش یادگاری بنویسند نگران کننده خواهد بود./آ

عملکرد پرویز مظلومی در فصول ۱۲ و ۱۳ لیگ برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل‌خورده

تقاضل

میانگین کسب امتیاز

امتیاز

رتبه در جدول هنگام ورود

رتبه در جدول هنگام خروج

دوازدهم

آلومینیوم هرمزگان

۹

۲

۴

۳

۱۰

۱۶

۶-

۱/۱

۱۰

۱۴

۱۵

سیزدهم

مس

۱۵

۱

۸

۶

۱۴

۲۳

۹-

۷۳٪

۱۱

۱۶

۱۶

مجموع

۲۴

۳

۱۲

۹

۲۴

۳۹

۱۵-

۸۷٪

۲۱

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا