مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران:

۳ شرکت حمل‌و‌نقل و یک تعاونی در فریدونکنار فعال است/ آمادگی اداره‌کل برای احداث پایانه مسافربری در فریدونکنار

بصیر، احمدآفرین محمدزاده در آئین افتتاحیه نمایندگی حمل و نقل و پایانه فریدونکنار در سالن اجتماعات شرکت راهبران بندر این شهرستان، اظهار کرد: به دلیل اینکه در مازندران ۳ بندر در فریدونکنار، امیرآباد و نوشهر داریم و این استان قطب گردشگری و کشاورزی محسوب می‌شود ضرورت ایجاد می‌کند که تا حوزه بندری خود را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه شعار ما حمل و نقل ایمن، روان و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سعی داریم با تعامل و همدلی موانعی که در گردش کار فاصله می‌اندازد را کمتر کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران با اشاره به اینکه ۱۳۲ شرکت حمل و نقل کالا و ۱۶۲ شرکت حمل و نقل مسافر در استان مازندران فعال هستند، اذعان کرد: در مازندران ۶ شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و ۲ شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر در مازندران وظیفه مربوط به حمل نقل کالا و مسافر در مازندران را برعهده دارند.

محمدزاده با بیان اینکه در کشور ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر به صورت جاده‌ای است، گفت: در بخش حمل و نقل کالا ۷ انجمن با محوریت دو کانون در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۳ شرکت حمل و نقل و یک تعاونی کامیون‌داران در بخش جابه‌جایی در فریدونکنار کالا فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران با بیان اینکه شرکت‌ها در زمینه‌های فضای مناسب، ناوگان، تاسیسات و تعادل حمل و نقلی با رعایت بخشنامه فعالیت می‌کنند، گفت: به دلیل تردد ناوگان خارجی در فریدونکنار نیاز به ساماندهی این مجموعه وجود داشت که به صورت پارکینگی در نظر گرفته شد.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وظایف ساخت پایانه عمومی و مسافربری بر عهده شهرداری و یا بخش خصوص است، افزود: با توجه به کشش منطقه ایجاد این مسافربری در فریدونکنار توجیه ندارد اما اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان آمادگی کامل برای همکاری‌های لازم را دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش عبور عرضی و افزایش ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حاشیه‌ جاده‌ها در مازندران بیشترین کشته‌‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: توضیح کلاه ایمنی در بین موتورسواران، آموزش و ایمن‌سازی فیزیکی مدارس، ساخت پل‌های عابرپیاده از کارهای پیشگیرانه ما بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران افزود: حدود ۷۳ دستگاه ترددشمار داریم که به صورت آنلاین در تمامی محورها ترددها را گزارش می‌‌دهد و ۲۰ دستگاه دیگر نیز به این تعداد اضاف می‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه ۴۳ دوربین نظارتی آماده ارائه خدمات است، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف نیز از گلوگاه تا آمل را پوشش داده‌اند.

این مسئول اظهار کرد: ۱۶۵۰ دوربین در کشور نصب می‌شود که مازندران به علت میزان تردد در اولویت قرار دارد و در فاز نخست ۶۰۰ دوربین در نصب قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا