فرماندار فریدونکنار:

زنده فروشی مرغ در فریدونکنار قانون‌مند می‌شود

بصیر، مهرداد ابراهیمی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اشاره به شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مازندران با بیان اینکه هنوز نام این بیماری مشخص نشده است، گفت: مدیرکل دامپزشکی در جلسه فرمانداران در این مورد توضیحات لازم را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: فریدونکنار تا به امروز در این زمینه مشکلی پیدا نکرده است و دامپزشکی، جهاد کشاورزی و مراکز بهداشت و درمان نسبت به این امر آمادگی کامل دارند و ما نیز در مکاتبات کتبی و تلفنی نیز با مسئولان نسبت به حساسیت این امر تاکید کردیم.

فرماندار فریدونکنار افزود: آمادگی پیشگیری داریم و اگر نیاز شود همانند شهرهای مجاور دست به اقدام عملی می‌زنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صادرات عمده مرغ مازندران به کشورهای مجاور است، باید جلوی خدشه‌دار شدن این موضوع را بگیریم.

وی افزود: مازندران رتبه نخست تولید مرغ در ایران را دارد و به همین دلیل حساسیت این امر برای تمام استان بسیار بالا است.

فرماندار فریدونکنار اظهار کرد: بخش زیادی از مردم و جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه مشغول به کار هستند و ما باید این را تقویت کنیم.

وی در خصوص این بیماری افزود: این بیماری‌ در تمام دنیا وجود دارد و ما نخستین کشور نیستیم و باید این امر را مدیریت کرد.

ابراهیمی افزود: زنده فروشی مرغ از گذشته مرسوم بود و با وضعیت پیش آمده و با گرمای تابستان، کاهش رطوبت و مشکلاتی که به این دلایل به وجود می‌آید قطعا باید این امر را در یک کمیته مطرح کنیم و متولی اصلی آن دامپزشکی و شبکه بهداشت است.

فرماندار فریدونکنار در پاسخ به این سوال که آیا زنده‌فروشی در فریدونکنار متوقف می‌شود، اذعان کرد: تلاش می‌کنیم زنده‌فروشی در فریدونکنار ساماندهی، قانون‌مند و ضابطه‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا