فرماندار فریدونکنار در سخنان پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه:

در مبارزه با مواد مخدر از حرف‌درمانی و پوستر‌درمانی بپرهیزیم/ حاشیه‌سازان فریدونکناری را در نطفه خفه کردیم

بصیر، مهرداد ابراهیمی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با بیان اینکه حکومت حضرت علی (ع) عادل‌ترین حکومت دنیا بوده است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بندگی است.

وی با اشاره به تشیع شهدای غواص، با بیان اینکه این شهدا زمان خوبی به مملکت ایران برگشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این شهدا مانع از غرق شدن ما در امیال دنیوی شوند.

فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، اذعان کرد: امروز سه بحران فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای جهان را تهدید می‌کند.

ابراهیمی گفت: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها امروز به عنوان بحران چهارم در جهان معرفی شده است، مواد مخدر بزرگترین شوک هزاره سوم و منکر جهان امروز است و تمامی دنیا را درگیر خود کرد.

۲۵۰ میلیون قاچاقچی و معتاد حرفه‌ای در دنیا

وی اذعان کرد: ۲۵۰ میلیون معتاد حرفه‌ای و ۱۰ میلیون قاچاقچی در دنیا مواد مخدر را قاچاق می‌کنند و سودخالص فروش و ترانزیت آن ۶۰۰ میلیارد دلار است.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی ایران به گونه‌ای است که افغانستان به عنوان یک تهدید دائمی با مرز مشترک ۱۲۰۰ کیلومتر محسوب می‌شود و در سال گذشته ۲۲۴ هزار هکتار از زمین‌های افغانستان زیرکشت خشخاش رفت و از این مقدار ۶۴۰۰ تن تریاک استخراج شد.

ابراهیمی افزود: در غرب و شمال غرب نیز انواع مواد اولیه به لابراتوار کشور وارد می‌شود تا انواع روان‌گردان‌های خطرناک مثل شیشیه را عده‌ای سودجو تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه از مواد مخدر به عنوان زلزله خاموش و جنگ بدون مرز نام می‌برند، گفت: در سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد، اما اینها ۲۰ درصد واقعیت‌های آماری جامعه است و ۲۷۰ هزار نفر وارد زندان شدند و این امر تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

فرماندار فریدونکنار  با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند، اظهار کرد: ۵۵ درصد طلاق‌ها در جامعه مربوط به مواد مخدر می‌شود و روزانه ۸ نفر به خاطر سوء مصرف مواد از بین می‌روند.

درگیری ۶ میلیون ایرانی با مواد مخدر

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان خرده‌فروش این مواد هستند و آلت دست قاچاقچیان بزرگ شدند، اذعان کرد: ۲ میلیون معتاد داریم که ۱٫۵ میلیون از این معتادان حرفه‌‌ای هستند، حدود ۶ میلیون ایرانی امروز درگیر این مواد شدند و مسائل روحی، آسیب‌های اجتماعی، خودکشی، قتل، تن‌فروشی، ایدز و غیره از ره‌آورد اعتیاد است.

فرماندار فریدونکنار  با ابراز تاسف از اینکه حدود ۵۵ درصد معتادان متاهل هستند، گفت: حدود ۸۰۰ هزار همسر درگیر این موضوع هستند و ۱٫۵ میلیون فرزند در خانواده‌های نابهنجار رشد می‌کنند.

وی افزود: خطری که امروز ما را تهدید می‌کند وجود ۱۲ میلیون دانش آموز و ۵ میلیون دانشجو جامعه است که این پتانسیل در آنها وجود دارد که اگر بر روی آنها کارهای اخلاقی، انسانی، مذهبی، فرهنگی، اسلامی نشود بتوانند آلوده شوند.

شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج‌دهنده بزه‌کاری

ابراهیمی تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای این بزه‌کاری‌ها را ترویج می‌دهند و در خیابان هم دسترسی به مواد مخدر آسان شده‌ است.

وی افزود: در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت فقط ۲۰ درصد از ترک‌کنندگان مواد پاک می‌مانند و بهترین راه مقابله می‌تواند پیشگیری باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فریدونکنار اظهار کرد: بهترین راه مبارزه با این امر خانواده‌درمانی است، آنقدر که به کار خود توجه می‌کنید با فرزندانتان دوست باشید.

جامعه ایران، افسرده است

ابراهیمی با اشاره به اینکه افسردگی هم یکی از عوامل اعتیاد است، اذعان کرد: ما جز ۵ کشور آخر دنیا در بحث شادی و نشاط در جامعه هستیم و ۷۰ درصد جامعه ما دچار انواع بیماری‌های روحی و روانی هستند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی باید به ما در مقابله با این امر کمک کنند و رسانه‌های ملی نیز اهتمام بیشتری داشته باشند و بی‌پرده وقت بیشتری برای این امر بگذراند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های دشمن استحاله‌ فرهنگی، جسمی و پوسیدگی از درون است، اظهار کرد: از ورزشکاران و هنرمندان، ظرفیت بسیج و مساجد استفاده کنیم و از حرف‌درمانی و پوستر‌درمانی بپرهیزیم.

لزوم ورود خیران در مباحث اجتماعی

وی همچنین نقش خیران را در این زمینه حائز اهمیت دانست و گفت: خیران علاوه بر مساجد، مدارس و کتابخانه در بحث امنیت اجتماعی ورود پیدا کنند.

فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در بدو ورود شاهد بی‌اعتمادی‌ها و تضعیف‌ جایگاه شهرداری، بخشداری‌ها، ادارات و فرمانداری در این شهرستان بودیم، گفت: سعی کردیم علاوه بر اعتمادسازی جایگاه این ادارات را منزلت بخشیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تمامی کانون‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شهر را فعال کنیم و آرامش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را به شهر برگردانیم، خاطرنشان کرد: ۶ ماهی است که این شهرستان تنش خاصی ندارد و با هدایت امام جمعه وضعیت به گونه‌ای است که همه با آرامش کارهای خود را انجام می‌دهند.

ابراهیمی افزود: ره‌آورد حضور مسئولان ملی و استانی در فریدونکنار پیگیری و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده در این شهرستان بوده است.

حاشیه‌سازان فریدونکناری را در نطفه خفه کردیم

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بحثی که در فریدونکنار دنبال کردیم پرهیز از حاشیه و حاشیه‌سازی و خفه‌کردن حاشیه‌سازان در نطفه و آنهایی که با رسانه‌های خارج کشور همگام می‌شوند تا ناامیدی را در کشور تزریق ‌کنند بوده است.

ابراهیمی همچنین به برگزاری انتخابات سالم و شفاف تاکید کرد و گفت: مطمئن باشید با بی‌طرفی کامل، رعایت عدالت و هیچگونه جانبداری، انتخابات را در صحت و سلامت کامل برگزار می‌کنیم و دین خود را به خاطر دنیای دیگران نمی‌فروشیم و آن چیزی را تقدیم مردم می‌کنیم که خودشان در صندوق آرا ریختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا