امام‌جمعه فریدونکنار گفت:

حضور مردم در تشییع این شهدا زلزله‌ای در عرصه سیاست بود/ آنهایی که به دنبال بازی با خون شهدا بودند بیدار شدند

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در بخشی از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه، اظهار کرد: حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارید و اگر به هر دلیلی قادر به گرفتن روزه‌ نیستید در ملا عام روزه‌خواری نکنید.

وی تاکید کرد: روزه‌خواری علنی حرام است و بر اساس قوانین فقهی کسی که روزه‌خواری کند محکوم به تعزیر است.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه مسافران در سطح شهرستان و یا در سواحل اقدام به روزه‌خواری علنی نکنند، تصریح کرد: هیچ مسافری حق شنای مختلط را ندراد و باید حجاب خود را حفظ کنند و امیدواریم مسئولان نیز به وظیفه قانونی خود در برخورد با هنجارشکنان عمل کنند.

جلالی افزود: مسئولان به وظیفه خود عمل و با متخلفان برخورد می‌کنند اما امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه مسئولان نیست، مردم نیز موظفند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع ۲۷۰ شهید در کشور، اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۹ سال، بار دیگر روح پاک شهدا، عطر معنویت و حیات شجاعت را در جامعه احیا کردند.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: حضور مردم در تشییع این شهدا بیدار باش دیگر به آنهایی بود که با خون شهدا بازی می‌کردند، بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با تبلیغات مسموم در فضای مجازی به دنبال به انحراف کشیدن جوانان‌مان بود و با تحریم‌های شدید اقتصادی و راه‌اندازی جنگ نیابتی می‌خواستند کشور را از مسیر اصلی خود خارج کنند، اما از آنجائی که همیشه شهدا مایه حیات جامعه بشری هستند بار دیگر این حیات را برای ملت تجدید کردند.

جلالی با اشاره به حوادث متعدد بین‌المللی، با محکوم کردن سکوت ناجوانمردانه سازمان ملل، سخنان بان‌کی‌مون را شعاری بیش ندانست و اظهار کرد: همین‌که انصارالله به مذاکرات از سوی سازمان ملل دعوت می‌شود و انصارالله نیز قید و شرطی را در مذاکرات نمی‌پذیرد، خود یک پیروزی بزرگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا