فدراسیون جهانی والیبال واكنش نشان داد

بصير،

فدراسیون جهانی والیبال واكنش نشان داد
سخنگوی فدراسیون جهانی والیبال به شبكه بی‌بی‌سی گفت که بر اساس اطلاعی که به این فدراسیون داده شده، تغییری در تصمیم ایران مبنی بر “کاهش محدودیت حضور زنان در مسابقات ورزشی” ایجاد نشده است. او گفت: “این فدراسیون جهانی والیبال وضعیت را زیرنظر دارد و از نزدیک با مقامات این فدراسیون که در محل مسابقات حضور می یابند در تماس خواهد بود تا شرایط میزبانی بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال در ایران را بسنجد”. فدراسیون جهانی والیبال تأکید کرد به حق برابر حضور زنان در ورزش در سراسر جهان پایبند است.

سال گذشته ایران به خاطر ممانعت از حضور زنان در بازی‌های مردان میزبانی مسابقات جهانی والیبال نوجوانان را از دست داد. ایران در ادامه مرحله گروهی لیگ جهانی والیبال ۶ بازی خانگی دارد و امروز ۲۹ خرداد قرار است در نخستین بازی خانگی خود در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران در مقابل تیم آمریکا به میدان برود. حضور زنان تماشاچی در بازی‌های مردان در ایران به جنجالی دامنه‌دار تبدیل شده و گروهی از تندروها اخیرا تهدید کردند که حضور زنان در استادیوم‌ها با “مقابله خونین حزب‌الله” مواجه خواهد شد.

عده‌ای از مخالفان حضور زنان و دختران تماشاچی در بازی‌های مردان، ديروز در مقابل وزارت ورزش ایران، در تهران، تجمع کردند. ایرنا تعداد تجمع‌کنندگان را کمتر از ١٠٠ نفر گزارش کرده است. مخالفان حضور زنان در استادیوم‌ها مقابل ساختمان وزارت ورزش نماز خواندند. آنها تابلوهایی با شعارهای “مرگ بر ضد ولایت فقیه” و “مرگ بر اسرائیل” در دست داشتند. همچنین در عکس‌هایی که از این تجمع منتشر شده پرچم‌هایی مشابه پرچم حزب‌الله لبنان دیده می‌شود.

در روزهای اخیر اعلام شد که شمار محدودی از زنان ایرانی می‌توانند برای دیدن بازی‌های ایران و آمریکا بلیت بخرند، اما سایت فروش بلیت برای خریداران گزینه انتخاب جنسیت داشت و گزینه زنان فعال نبود. سپس اعلام شد که زنان تماشاچی از طرف فدراسیون والیبال ایران انتخاب شده‌اند اما ایسنا به نقل از منبعی در فدراسیون والیبال گزارش کرد که حضور کلیه زنان در بازی امروز “ممنوع” اعلام شده است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا