اطاعت‌از رييس‌جمهور چون اطاعت ازخداست

بصير،گروه سیاسی: سايت عصر قانون نوشت: چند سالی است که کنایه‌های بی حد و حصرش به آیت الله بزرگ ایران تمامی ندارد، اصلاح‌طلبان را به کرات مورد انتقاد قرار می‌دهد و در نهایت در پس از روی کارآمدن آقای روحانی، برای او نیز چیزی کم نگذاشته است! پدر معنوی حزبی است که بیشترین حجمه را علیه دولت و رئیس‌جمهور ترتیب می‌دهد. با اقلیت پر سر و صدا هماهنگ است! اما آیت الله مصباح یزدی در سال ۸۸ سخنان جالبی را ایراد می‌کند که هیچ تناسبی با رفتار امروز وی و شاگردانش با دولت و رئیس‌جمهور فعلی ندارد؛ او گفته است: «اطاعت از رییس‌جمهور اطاعت از خداست»! متن کامل این اظهارات در ادامه به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا _ که در آن زمان تحت سیطره جناح نزدیک به آیت الله مصباح‌یزدی بود _ منتشر می‌شود:

محمدتقی مصباح‌یزدی گفت: جریانات اخیرکه در کشور رخ داد، ولایت فقیه را هدف قرار داده بود. «محمدتقی مصباح یزدی» دیروز در جمع گروهی از هنرمندان بسیجی از سراسر کشور در موسسه آموزشی امام خمینی(ره) در قم افزود: سلسله جنبان این قضایا هر که بود درصدد حذف ولایت فقیه از نظام سیاسی کشور بود. وی ادامه داد: ولایت فقیه به دلیل آنکه دارای پرتویی از انوار امام زمان(عج) است و مردم نیز به‌دلیل اینکه او را جانشین به حق ولیعصر(عج) می‌دانند، اطاعت از او را همچون اطاعت از امام عصر بر خود لازم می‌دانند.

وی بر اساس خطبه‌ای از حضرت علی(ع) حقوق والی و سرپرست جامعه بر مردم را بزرگ‌ترین حق مردم بر مردم ذکر کرد و گفت: رهبر وقتی قانون را تایید می‌کند؛ بنابراین همه مصوبات قانونی همچون نماز و روزه بر مردم واجب می‌شود که این از حقوق والی بر مردم است.وی افزود: آنچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد این است که مردم اطاعت و محبت به ولایت فقیه را اطاعت و محبت به خداوند می‌دانند که در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. آیت‌ا… مصباح‌یزدی اظهار داشت: عموم مردم لزوم و اهمیت ولایت فقیه را درک می‌کنند؛ ولی برخی خواص مسوولیت‌پذیر رهبری را مانند رییس‌جمهوری یک شخصیت سیاسی و نفر اول در کشور می‌دانند؛ در حالی که این دو تعریف تفاوت ماهوی با یکدیگر دارد.

وی با اشاره به اینکه ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) بوده ولی رییس‌جمهوری را مردم انتخاب می‌کنند، یادآور شد: وقتی رییس‌جمهوری از جانب رهبری نصب و تایید می‌شود به عامل او تبدیل شده و از این پرتو نور بر او نیز تابیده می‌شود. وی افزود: وقتی ریاست‌جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد، اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست.

 

بهار نيوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا