وزارت خارجه آمریکا در گزارشی جدید ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد

بصیر، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی جدید که روز جمعه منتشر کرد ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

در «گزارش سالانه تروریسم» که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه منتشر کرد کشورهای ایران، کوبا، سودان و سوریه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته‌اند. (   )

واشنگتن همچنین با بیان این ادعا که ایران کماکان در فهرست نگرانی‌های این کشور در زمینه اشاعه تسلیحاتی قرار دارد این کشور را به حمایت از تروریسم در خاورمیانه و تلاش برای گسترش نفوذ در این منطقه و آمریکای لاتین متهم کرده است.

در این گزارش ۳۸۸ صفحه‌ای ادعا شده تعداد حملات تروریستی در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ما قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است. رقم مرگ‌ومیرهای ناشی از این حملات هم با رشد ۸۱ درصدی مواجه بوده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش مزبور حمایت ایران از حماس و حزب‌الله لبنان را مصادیقی از آنچه «حمایت از تروریسم» خوانده‌اند قلمداد می‌کند.

حمایت ایران از دولت قانونی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هم در این سند مغرضانه شاهدی دیگر بر این مدعا گرفته شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگر این گزارش با طرح این ادعا که ایران اعضای ارشد القاعده را حبس کرده از عدم تحویل انها به مقامات قضایی جهت محاکمه آنها انتقاد به عمل آورده است.

سند وزارت خارجه آمریکا مواد مربوط به سال ۲۰۱۴ را پوشش می‌دهد اما به نوشته نیویورک‌تایمز، از هیچ‌یک از اظهارات مقامات آمریکایی اینطور برداشت نمی‌شود که دیدگاه آنها تغییر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا