تلاش رادیو فردا برای به حاشیه بردن موفقیت والیبال ایران

بصیر، پس از پیروزی غرور آفرین تیم ملی والیبال کشورمان برابر آمریکا در رقابت های لیگ جهانی والیبال، رسانه ی فارسی زبان وابسته به وزارت امور خارجه ی آمریکا که پیشتر نیز در خصوص شرایط تیم ملی کشورمان گزارشات جهت داری را منتشر کرده بود، با انتشار گزارشی دیگر و طرح موضوعاتی حاشیه ای، تلاش نمود تا این موفقیت والیبال کشورمان را کم رنگ ساخته و از ذهن مخاطبانش دور نگاه دارد.

رادیو فردا در این گزارش آورده است: « تیم ملی والیبال ایران در هفتمین بازی از لیگ جهانی ۲۰۱۵، در تالار ۱۲ هزارنفری آزادی تهران با نتیجه سه بر صفر از سد آمریکا گذشت. تماشاگران زن نیز به رغم تهدیدهای فدراسیون بین ‌المللی والیبال مبنی بر تحریم ایران راهی به ورزشگاه آزادی پیدا نکردند … »!

این رسانه نما در ادامه نیز عنوان کرده است: « در روزی که نه زنان تماشاگر و نه حتی خبرنگاران زن را هم به ورزشگاه راه نداده بودند، مسئولیت گویندگی سالن را به یک زن سپرده بودند که این تناقض، سوژه طنز برخی کاربران و نویسندگان ورزشی در شبکه ‌های اجتماعی شده استپژمان راهبر از سردبیران با سابقه مطبوعات ورزشی با اشاره به این موضوع، در صفحه فیسبوک خود نوشته است: روحانی متشکریم … »!

رادیوی دولتی آمریکا در بخش هایی دیگر نیز به طرح موضوعات حاشیه ای دیگری پرداخته و آورده است: « بنابر گزارش ‌ها، تلویزیون ایران موقع نواختن سرود ملی آمریکا صدای میکروفون ‌های خود را در داخل سالن خاموش کرد و فقط صدای گزارشگرش را پخش کردنیروهای یگان ویژه تدابیر شدیدی را برای کنترل جمعیت اتخاذ کرده بودند، طوری که ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتی نیروهای حراست و یگان ویژه با خبرنگاران درگیر شدند … “برخورد سختگیرانهنیروهای حراست حتی در جایگاه ویژه نیز ادامه داشت و دوربین HD مستقر در این جایگاه را شکستندتعداد زیادی از تماشاگران با وجود داشتن بلیت موفق به حضور در سالن نشدند. به نوشته این خبرگزاری، تجمع تماشاگران در پشت در سالن باعث ایجاد درگیری‌ هایی بین آنها و ماموران حراست شددر ادامه، نیروی انتظامی هم دخالت کرد و به تماشاگران گفت مسئولیت داشتن بلیت آنها با نیروی انتظامی نیستماموران حراست با نفراتی که آی دی کارت داشتند هم برخورد می ‌کردند که در برخی مواقع “باعث ایجاد درگیری ‌هایی” نیز شدبا وجود اینکه خبرنگاران خانم را به داخل سالن راه نداده بودند، اما جایگاه خبرنگاران از افراد مختلف پر شده بود … »!

اما این نوع واکنش رادیو فردا به این رقابت در حالیست که ما پیشتر نیز در پی شکست تیم ملی والیبال کشورمان در دیدارهای نخست خود با آمریکا آغاز فصل جاری لیگ جهانی به میزبانی این کشور، با گزارشاتی کاملا جهت دار، ضمن بازتاب همراه با بزرگنمایی این شکست ها، به نوعی والیبال ایران اسلامی را تحقیر نمود.


اما تیم ملی والیبال کشورمان پس از هر دیدار بیش از پیش به قدرت اصلی خود نزدیک شد و ما شاهد بودیم که برای اولین بار در تاریخ والیبال کشورمان در دو دیدار پیاپی، تیم قدرمتمند روسیه با سابقه ی طولانی در سطح جهان را در خانه ی خودش شکست داد و پس از آن نیز با حضور حماسی و غرور آفرین تماشاگران پر شور، ساعت بیست و یک روز جمعه، بیست و نهم خرداد ماه، در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی، به مصاف تیم ملی والیبال آمریکا رفت و موفق شد با ارئه ی یک بازی فوق العاده خوب، در سه ست پیاپی و با اقتدار این تیم را نیز پشت سر بگذارد و در همین راستا، امشب (یکشنبه، سی و یکم خرداد ماه ۱۳۹۴) نیز دومین دیدار خود با این تیم را در همین ورزشگاه برگزار خواهد نمود.

شایان ذکر است که در حالی آمریکا شکست سنگین سه بر صفر را مقابل تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران متحمل گردیده است که پیش از آن بدون باخت و با شش برد پیاپی با هفده امتیاز در صدر گروه دوم رقابت های این فصل لیگ جهانی والیبال قرار گرفته بود. این تیم رقابت های فصل گذشته را نیز با قهرمانی به پایان برده بود.

با توجه به این مسئله، رادیو فردا که دل خوشی از موفقیت های تیم ملی والیبال کشورمان نداشته و ندارد، و همانطور که بیان شد، پیشتر نیز این احساس منفی خود را ابراز کرده است، با پر و بال دادن به حواشی تلاش نموده تا ذهن مخاطبین خود را تا جایی که می تواند از این درخشش دور نگه داشته و شکست نمایندگان ارباب خود را در عرصه ی والیبالف کم رنگ نشان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا