فرماندار فریدونکنار مطرح کرد:

تخلیه فاضلاب در محل دپوی زباله خلاف قانون است/ معدوم کردن زمین‌های کشاورزی اطراف محل دفن زباله

بصیر، مهرداد ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با بیان این مطالب، اظهار کرد: در پی گزارشی که از مردم فریدونکنار و محیط زیست در خصوص محل دفن زباله شهرداری فریدونکنار دریافت کردیم بازدیدی از این مکان به عمل آوردیم.

وی با اشاره به اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف نام می‌برند، تصریح کرد: وضعیت دفن زباله در فریدونکنار تقریبا همانند سایر شهرهای استان است و با جلساتی که استاندار مازندران با دانشگاه آزاد و چند سرمایه‌گذار در این خصوص داشتند، در حال اقدام ایجاد تبدیل زباله به کمپوست و برق در ناحیه صنعتی ساری هستند و قرار شد این امر را به صورت منطقه‌ای نیز دنبال کنند تا شهرهای مجاور، این زباله‌ها را به آنجا ببرند تا بهره لازم از آن برده شود.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی این شهرستان ویژه است، گفت: شیرابه به زمین‌های شالیزاری وارد می‌شود و این زمین‌ها حتما باید معدوم شود، این برنج‌ها قطعا آلوده و عامل بسیاری از بیماری‌ها چون سرطان هستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر مکان دفن زباله است که با هماهنگی با استانداری و شهرداری کرمانشاه شهردار و اعضای شورای شهر را به آنجا فرستادیم و از وضعیت بازیافت کرمانشاه بازدید کردند.

وی در خصوص نتیجه این بازدید اظهار کرد: نتیجه این بازدید خوب بود اما احداث کارخانه با آن وسعت در اینجا مقدور نیست.

ابراهیمی گفت:  کارخانه کوچکتر به شکل جدید‌تر باید در فریدونکنار احداث شود یا اینکه سه شهرداری مجاور یکدیگر  باهم این مشکل را برطرف کنند.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه در این مکان برای جلگیری از تجمع انواع حشرات موزی باید آهک‌پاشی، ماسه‌پاشی صورت بپذیرد، تصریح کرد: هر چند در این مکان بحث پوشش رعایت شده است و حشرات کمتری وجود دارد اما در هر صورت وضعیت باید بهتر از این ساماندهی شود.

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه دو دستگاه تانکر فاضلاب در حال تخلیه بودند که از این امر جلوگیری کردیم، خاطرنشان کرد: این عمل کاملا غیرقانونی است و نباید اتفاق بیفتد و قطعا برخورد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا