اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

پرونده رئیس جمهور سابق در حال رسیدگی است

بصیر، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در رابطه با سوالی مبنی بر وضعیت پرونده رئیس جمهور سابق، گفت: پرونده وی در حال رسیدگی است و طی مراحل قانونی دارد انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع تجاوز ۶ نفر که گفته می‌شود معتاد هستند به یک دختربچه ۱۲ ساله، گفت: چنین‌ گزارشی از دادیار به من نرسیده است و ابهاماتی از جمله اینکه محل وقوع جرم کجاست وجود دارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور وکلا در مراحل اولیه پرونده مبنی بر تبصره ماده ۴۸ این قانون که در جرایم امنیتی وکلا با نظر رئیس قوه انتخاب می‌شوند، گفت: آنچه که گفته شده است وکلا با نضر رئیس قوه تعیین می‌شوند برای مراحل مقدماتی و کشف جرم است که در این مرحله در بسیاری از نظام‌های حقوقی اصلاً وکیل پذیرفته نمی‌شود ولی ما در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها از زمانی که کیفرخواست صادر می‌شود محدودیتی نداریم.

وی افزود: در مورد اینکه در مرحله مقدماتی وکیل بپذیریم یا خیر، گفت: باید از وکلای خاصی استفاده کنیم که موجب خراب شدن پرونده‌ها نشود.

اسماعیلی گفت: بنابراین حد وسطی انتخاب شد که در مراحل مقدماتی وکلایی انتخاب شوند که در مرحله دادسرا نیاز بود که اصلاً وکیلی نباشد ولی در این نوع پرونده‌ها بنا براین شد که از وکلای خاصی با نظر رئیس قوه انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا