تکمیلی/ فرمانده حوزه بسیج اصناف فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

بسیاری از دولت‌مردان ما بزرگ شده بازار هستند/ کوتاهی مسئولان به اصناف پذیرفتنی نیست

DSC_0002

بصیر، ابوالقاسم فرجی لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با تبریک فرارسیدن یکم تیرماه روز ملی اصناف، اظهار کرد: بازاریان بازوی توانمند انقلاب هستند و در ۸ سال دفاع مقدس نیز نقش بازار چه در پشتیبانی و چه در حضور در جبهه بی‌بدیل بود.

وی با اشاره به اینکه مجاهدان اصناف از امتیاز بالاتری برخوردارند، خاطرنشان کرد: آنها علاوه بر اینکه جان خود را در راه دفاع از انقلاب اسلامی از دست دادند اموال خود را نیز در این راه اهدا کردند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف فریدونکنار با اشاره به اینکه در فریدونکنار بیشترین شهید از لحاظ جمعیت متعلق به بازاریان و اصناف است، اذعان کرد: بیش از یک هفتم شهدای فریدونکنار از جامعه اصناف بوده‌اند و افتخار ما این است که سردار بصیر و سردار قاسم آقابرار‌نژاد قبل از اینکه در جبهه فرمانده شوند بازاری بودند.

فرجی با بیان اینکه حوزه بسیج اصناف در جبهه فرهنگی پیشگام است، گفت: همین‌که یک بازاری مغازه‌هایش را به حسینیه تبدیل می‌کند و هر صبح پنج‌شنبه در آن حسینیه زیارت عاشورا برگزار می‌شود، نشان از نقش موثر اصناف در جبهه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۹ یادواره شهید اصناف فریدونکنار، خاطرنشان کرد: دهمین یادواره شهدای اصناف فریدونکنار در ماه مبارک رمضان امسال برگزار می‌شود.

فرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۵۰ بسیجی جامعه اصناف ساماندهی شدند، اظهار کرد: معتقدیم این تعداد به ۲ برابر نیز می‌تواند افزایش پیدا کند و بخش زیادی از این اصناف در پایگاه‌های محلات پرونده دارند که اگر تعامل لازم صورت می‌گرفت بیش از ۳ هزار نفر بسیجی داشتیم.

فرمانده حوزه بسیج اصناف با اشاره به برگزاری عزاداری کسبه همراه با تعطیلی واحدهای صنفی و برگزاری نماز جماعت به عنوان برنامه‌ای شاخص‌ از سوی بازار در طول سال، خاطرنشان کرد: اصناف همیشه در تمامی صحنه ها پیشگام بودند و بسیاری از دولتمردان ما بزرگ شده بازارند و تجربیات خود را از بازار کسب کردند.

فرجی با اشاره به اینکه اصناف ستون جامعه فریدونکنار هستند، گفت: یک سوم جامعه فریدونکنار از اصناف هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان فریدونکنار با اشاره به سخنان علامه جوادی آملی (کسی که از خانه برای کسب روزی حلال خارج می شود پیوسته در حال عبادت است)، اذعان کرد: اصناف حتی در پرداخت وجوهات شرعی نیز پیشگام هستند.

وی با بیان اینکه اصناف در مباحث دینی در نوک پیکان قرار دارند، تصریح کرد: بازاریان جمهوری اسلامی ایران نه تنها در دفاع از کشور خوش درخشیدند، در دفاع از دین نیز سرآمد هستند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف با اشاره به اینکه بازار ویترین شهر است، خاطرنشان کرد: با توجه به احادیث ائمه اظهار که کاسب دوست خدا است، همه باید به اصناف احترام بگذراند.

فرجی با ابراز گلایه از شهرداری، شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های فرهنگی، اذعان کرد: کمترین کاری که می‌توانست در این روز صورت بپذیرد تبریک این روز از سوی شورای شهر، شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی به جامعه اصناف با نصب بنر بود که سال‌ها است که در این کار کوتاهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن همواره در صدد استفاده از ظرفیت بازار است، بیان کرد: با تولید لباس، کیف و کفش دشمن به دنبال ترویج اباحه‌گری و توهین به مقدسات ما است که اصناف باید هشیاری خود را در این زمینه بیشتر کنند هرچند تا به امروز نیز بازاریان آگاه و بیدار بودند.

فرجی با اشاره به اینکه نابه‌هنجاری‌ها به آسانی می‌تواند در بازار رونق بپذیرد، خاطرنشان کرد: بازار فضای گسترده‌ای است که دشمن در آن فعالیت‌های ضددینی و فرهنگی انجام می‌دهد و اصناف باید با آنها برخورد کنند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در بازار، گفت: بسیاری از بازاریان در فریدونکنار به بدحجابان کالا عرضه نمی‌کنند و چادر هدیه می‌کردند اما این امر نباید تنها از سوی این گروه زحمتکش باشد.

رئیس اتحادیه کفاشان فریدونکنار با ابراز تاسف از اینکه این فریضه الهی در تمامی اقشار جامعه کمرنگ است، اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکر بازار نقش بی‌بدیلی می‌تواند داشته باشد این مستلزم احیای آن در جامعه است.

وی در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم«کسانی که هیچ تجارت و معامله‌ای آنان را از یاد خدا غافل نکنند مردان بزرگی هستند»، خاطرنشان کرد: عرفای بزرگی مانند قاسم کفاش و شیخ رجبعلی خیاط از کسبه و تجار بودند و به استناد این آیه قرآن اگر کسبه توجه داشته باشند و در کار خود دقت کنند می‌توانند انسان‌های بزرگی شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا