جامعه اسلامی همچنان به تبلیغات دینی تشنه است

بصير،حجت‌الاسلام محمدعلی ابراهیم‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با بیان اینکه مسئولیت مجموعه فعالان عرصه تبلیغ بسیار سنگین است، اظهار کرد: پس از گذشت ۳۴ سال از تاسیس این نهاد مقدس به فرمان حضرت امام(ره) هنوز جامعه به تبلیغات امور دینی تشنه است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل(تبلیغات که همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و نشان دادن راه گریز آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیزاست)، اظهار کرد: وظیفه ما این است که نسبت به تحقق این شعار مهم اقدام‌های موثری داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و آموزشی اذعان کرد: اعزام بیش از ۳۰۰ مبلغ و مبلغه به مساجد و تکایا، مدارس و هیئت‌های مذهبی، استقرار روحانی در روستاهای فرم و ازباران، بخشی از مهم‌ترین عملکرد این اداره بوده است.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه ۲۴ جلسه گفتمان دینی جوان در مدارس متوسطه دوم برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: اجرای طرح اوقات فراغت و تشکیل هسته‌های فرهنگی جوان و بوستان معرفت، برگزاری گفتمان دینی ویژه دانشجویان، اجرای طرح فرهنگی سالم‌سازی دریا، اجرای طرح پورتال مساجد و پیگیری برای اعزام ائمه جماعات به مساجد و ادارات و برگزاری محافل شبی با قرآن از دیگر عملکردهای این اداره است.

وی از فعالیت قرآنی ۱۰موسسه در سطح شهر و ۱۵ خانه قرآن درسطح روستا زیرپوشش اداره تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: تشکیل کلاس‌های مختلف قرآنی شامل حفظ، روخوانی و روانخوانی تجوید و صوت و لحن، تربیت معلم قرآن، اجرای طرح قرآنی مصباح‌الهدی و نورالهدی و کلاس‌های دارالتحفیظ و شکوفه‌های قرآن کریم از جمله برنامه‌های این اداره می توان نام برد.

رئیس اداره تبلیغات فریدونکنار با اشاره به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و مراسم به مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی در طول سال، خاطرنشان کرد: برگزاری سنت حسنه اعتکاف، دعای عرفه و جشن‌های عیدغدیر و نیمه‌شعبان، ثبت و ساماندهی ۱۶۰ هیئت مذهبی شهرستان از مهم‌ترین عملکردهای این اداره بوده است./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا