شورای نگهبان طرح هسته‌ای مجلس را تأیید کرد/دولت ملزم به صیانت از حقوق هسته‌ای ملت ایران شد

بصیر، نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد طرح «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای» مصوب دوم تیرماه ۱۳۹۴ در جلسه امروز شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تأیید شورای نگهبان رسید.

به گزارش فارس، متن کامل مصوبه روز گذشته مجلس به شرح ذیل است:

ماده واحده: در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ در صورتی معتبر است که الزامات ذیل به صورت شفاف رعایت شود:

۱٫ همه تحریم‌ها به عنوان بخشی از توافقنامه در روز توافق به طور کامل و یکپارچه لغو شود.

۲٫ در چارچوب مصوبات شورایعالی امنیت ملی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است. دسترسی به کلیه اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است.

۳٫ هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک: بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵قانون اساسی، نتیجه مذاکرات باید جهت تطبیق با قانون اساسی و مصوبات قانونی به مجلس ارائه شود.

تبصره ۲: وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر شش ماه یک بار گزارش روند حُسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نسخه چاپيارسال به دوستان
    با برگزاری انتخابات
    اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران مشخص شدند

    اعضای شورای مرکزی پنجمین دوره انجمن اسلامی دانشگاه مازندران با برگزاری انتخابات مشخص شدند.
    خبرگزاری فارس: اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران مشخص شدند

    *

    به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، پنجمین دوره انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه مازندران روز گذشته با استقبال چشمگیر دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران به طور همزمان در چهار شعبه انتخاباتی در این دانشگاه برگزار شد.

    محسن غریبی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه مازندران با اعلام پایان شمارش آرا در ساعتی قبل، نتایج این انتخابات را به شرح زیر اعلام کرد:

    اعضای اصلی:

    ۱- سعید حاجی‌پور دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد

    ۲- سعید عنایتی دانشجو کارشناسی علوم اجتماعی

    ۳- مرتضی فغانی

    ۴- فرشاد زیبایی

    ۵- زهرا نانواکناری کارشناسی الهیات

    ۶- لیلا محمدی کارشناسی اقتصاد

    ۷- مریم نقدی کارشناسی زبان انگلیسی

    و همچنین اعضای علی البدل:

    ۱- حمیدرضا شاه منصوری

    ۲- سیده الهام سادات اشکوری

    غریبی در پایان گفت: نخستین جلسه شورای مرکزی دوره پنجم انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در روزهای آینده برگزار که در این جلسه دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران انتخاب می‌شود.

    انتهای پیام/۸۶۰۲۵/ش۱۰/ض۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا