عملیات انتحاری عضو ایرانی داعش؟/عکس

بصیر،

یک گروه ناظر و یکی از ساکنان محلی در سوریه گزارش دادند که دو حمله انتحاری هماهنگ در شهر حسکه در شمال شرقی سوریه، سه شنبه دست کم ده کشته بر جای گذاشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز تایید کرد که دو اتومبیل بمب‌گذاری شده منجر به انفجارهای دوگانه‌ای در یکی از میدان‌های شهر حسکه در نزدیکی یک بیمارستان کودکان شده است ولی از ذکر جزئیات خودداری کرد.

گروه تکفیری داعش با انتشار دو عکس از عاملان انتحاری خود در حسکه که آن را «ولایت برکه» نامیده آنان را «ابوقتاده الایرانی» و «ابوالبراء البرکة» معرفی کرده است. یکی از این دو عامل انتحاری با نام مستعار ابوقتاده الایرانی از سوی این گروه تروریستی معرفی شده که داعش تاکید دارد وی ایرانی است.

این برای نخستین بار است که گروه تروریستی داعش از یک ایرانی به عنوان عضو خود و عامل انتحاری نام برده است هرچند که این فرد در تصویر منتشر شده چهره خود را پوشانده و نام واقعی وی نیز منتشر نشده است. داعش که طی ماه‌های اخیر شکست‌های سنگینی در جبهه‌های جنگ با نیروهای ارتش سوریه متحمل شده به جنگ روانی و تبلیغاتی با هدف تأثیرگذاری بر روحیه این نیروها روی آورده است و بعید نیست که معرفی یک ایرانی به عنوان عامل انتحاری داعش نیز در راستای جنگ تبلیغاتی داعشی‌ها باشد.

ضمن اینکه چندی پیش «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تاکنون آماری از پیوستن اتباع ایرانی به داعش منتشر نشده است. همچنین «جواد جهانگیرزاده» عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفته است: اخباری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود مبنی بر اینکه تعداد زیادی از ایرانیان به داعش پیوسته‌اند، صحت ندارد و نباید به آنها توجه کرد.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا