شهریار عدل در قطعه نام‌آوران آرام می‌گیرد

بصیر،

حمیده چوبک رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این خبر را اعلام کرد. چوبک افزود: «پیکر شهریار عدل در بامداد شنبه ششم تیر ماه وارد تهران شده و به بیمارستان سینا منتقل می‌شود.» به گفته وی مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت آن زنده یاد توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و موزه ملی برگزار می‌شود.

چوبک خاطرنشان کرد: «بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با خانواده شهریار عدل مراسم تشییع ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه هفتم تیرماه از مقابل موزه ملی واقع در ابتدای خیابان سی تیر شروع می‌شود.» به گفته وی خودرو حامل پیکر شهریار عدل به دلیل خدمات بزرگ آن زنده یاد به کاخ گلستان و پس از عبور از مقابل این کاخ به بهشت زهرا منتقل خواهد شد. چوبک اظهار کرد: «مراسم بزرگداشت آن زنده‌یاد نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ روز سه شنبه ۹ تیر ماه در کاخ گلستان برگزار می‌شود.»

رئیس پژوهشکده باستان شناسی تاکید کرد: «به دلیل مقام و جایگاه علمی برجسته شهریار عدل به عنوان دانشمند باستان‌شناسی و کارشناس بین‌المللی میراث فرهنگی تلاش خواهیم کرد تا مراسمی باشکوه و در شان آن زنده یاد برگزار کنیم.»

چوبک عنوان کرد: «قرار است «یادنامه شهریار عدل» شامل فعالیت‌های آن زنده یاد توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شود.» به گفته وی جامعه باستان‌شناسی ایران نیز قرار است مجموعه مقاله‌های او را با عنوان «شهریارنامه» منتشر کند. گفته می‌شود به دلیل نقش فعال زنده یاد شهریار عدل در یونسکو دبیر کل این نهاد بین‌المللی پیامی به مناسبت درگذشت او منتشر می‌کند و جلالی نماینده ایران در یونسکو نیز در مراسم تشییع و بزرگداشت این باستان‌شناس برجسته شرکت خواهد کرد.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا