خبرنگار الجزیره آزاد شد/عکس

بصیر،

به گزارش رویترز، منصور درحالی آزاد شد که دولت مصر از آلمان خواسته بود او را دستگیر کند زیرا سال گذشته در دادگاه مصر به طور غیابی و به اتهام دست داشتن در ناآرامی‌های ضد نظامیان مصر پس از سال ۲۰۱۱ به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.

با این حال، عیسی طیب، خبرنگار الجزیره در برلین گزارش داد که مقام‌های آلمانی بدون تفهیم اتهامی به وی بعد از دستگیری، او را آزاد کردند. احمد منصور، خبرنگار ۵۲ ساله بخش عربی شبکه الجزیره با ملیت مصری-انگلیسی که قصد داشت به دوحه، پایتخت قطر سفر کند، روز شنبه (۳۰ خرداد) به درخواست دولت قاهره در فرودگاه «تگل» در برلین بازداشت شد. بنا بر اعلام شبکه الجزیره، دادگاهی در مصر این خبرنگار را به اتهام شکنجه یک وکیل در میدان تحریر در سال ۲۰۱۱ به طور غیابی به ۱۵ سال حبس محکوم کرده بود. منصور اتهامات وارده را رد کرده است. در آن سال، میدان تحریر قاهره کانون اعتراضات علیه حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر بود.

این خبرنگار مصری در توییتر خود نوشته بود: «سوال این است که چگونه دولت آلمان و پلیس بین الملل (اینترپل) به آلت دست یک رژیم خونخوار در مصر که از طریق کودتا به قدرت رسیده و توسط عبدالفتاح سیسیِ تروریست، [رئیس جمهور مصر] اداره می‌شود، تبدیل شده‌اند.»

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا