مرسدس به جنگ ب ام و می‌رود/تصاویر

بصیر،

خودروی GLE کوپه ۲۰۱۶ چهار در دارد اما استایل آن همانند کوپه است و به شکلی طراحی شده که خریداران علاقمند به خودروهای اسپورت را جذب کند.

به گفته ولف دیتر کورز، نایب رییس گروه محصولات شاسی بلند و خودروهای اسپورت مرسدس بنز، این کوپه در بسته خودروهای سنگین مرسدس عرضه نمی‌شود بلکه به عنوان یک مدل “های پرفورمنس” در آمریکا فروخته خواهد شد. مرسدس کراس اوور لوکس چهار دره “ام کلاس” را به GLE برای ۲۰۱۶ تغییر می‌دهد. “ام کلاس” آخرین بار در پاییز سال ۲۰۱۱ بازطراحی شد و برای سال ۲۰۱۶ به عنوان GLE جدید شده است. خودروهای GLE و GLE کوپه در اوایل اوت روانه بازار فروش می‌شوند.

به گفته کورز، مرسدس بنز می‌تواند به سرعت و با کمترین هزینه انواع دیگر کوپه را طراحی کند زیرا دو خودروی GLE از ساختار بدنه یکسانی برخوردار هستند. وی درباره حجم فروش GLE کوپه پیش بینی ارائه نکرد اما گفت: اگر به آمار ب ام و نگاه کنید، انتظارات ما هم مشابه خواهد بود زیرا در یک بخش بازار هستیم. ب ام و X6 در سال ۲۰۰۸ روانه بازار فروش شد و فروش آن در آمریکا در سال ۲۰۱۲ به شش هزار و ۷۴۹ دستگاه رسید. ب ام و ۴۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه از این خودرو را از سال ۲۰۰۸ تاکنون در آمریکا فروخته است.

کارخانه مرسدس بنز در نزدیکی توسکالوسای آلاباما ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار کراس اوور را دارد و این انعطاف را دارد که برای تامین تقاضا تولیدش را تغییر دهد. این کارخانه هر دو مدل GLE و کراس اوور GLS بزرگتر را می‌سازد. در واقع مدلهای GLE و GLE کوپه معماری مشابه با کراس اوور GL بزرگتر که بازطراحی شده و به GLS تغییر نام یافته است، دارند اما معماری آنها با خودروهای سواری کلاس ای و اس تشابهی ندارد و تنها در اندازه همانند آنها هستند. بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، خودروی GLE کوپه طراحی داخلی مشابه مدلهای ام کلاس دارد. بعلاوه هر دو مدل GLE امکانات ایمنی، کمکی و سرگرمی مانند دستیار پارک، سیستم حرکت در خطوط و تشخیص نقاط کور و تشخیص عابرپیاده دارند. همچنین این خودروها گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۹ جی ترونیک پلاس دارند.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا