توصیه‌های سیدرضا اکرمی به مداحان و وعاظ

بصیر،
حجت‌الاسلام‌ سیدرضا اکرمی درباره‌ی برخی اظهار نظرها که از تریبونهای رسمی نسبت به مسئولان و مسائل سیاسی کشور مطرح می‌شود، گفت: من نسبت به مداحان کشور احترام قائل هستم اما می‌خواهم صادقانه و دوستانه سه مطلب به آنها بگویم. توصیه اول من این است که آنها بپذیرند یک روحانی محترم و باسواد بر کارهای آنها نظارت کرده و آنها را هدایت کند که اگر لغزش یا خطایی در سخن آنها پیش آمد، آن روحانی به آنها تذکر داده و آنها در صدد اصلاح برآیند. من تشکل‌هایی دیده‌ام که یک روحانی متدین بالای سر آنها نبوده و آنها عاقبت بخیر نشدند. اما تشکل‌هایی که یک روحانی داشتند توانستند اشتباهات خود را جبران کنند و در کارهای خود موفق باشند.

اکرمی همچنین در بیان دومین توصیه خود گفت:‌به منبری‌ها و وعاظ توصیه می‌کنم آنها قبل از این که مطلبی را بیان کنند درباره‌ی مطلب خود از ۴ نفر کارشناس و اهل فن نظر بخواهند و بررسی کنند که آیا آن مطلب را باید آنها مطرح کنند یا بیان آن وظیفه‌ی فرد دیگری است. مرحوم فلسفی می‌گفت من وقتی می‌خواهم منبر بروم در ذهنم این هماهنگی را ایجاد می‌کنم که کجا و چقدر باید عصبانی شوم.

این نماینده پیشین مجلس همچنین گفت: وعاظ با کارشناسان درباره‌ی مسائل مهم سیاسی و اجتماعی کشور مشورت کنند تا مطلبی را به اشتباه بیان نکنند. اکرمی در بیان سومین توصیه خود گفت:‌باید جایگاه مداح، واعظ، امام جمعه و امام جماعت مشخص باشد. اصلا جایگاه برخی مداحان نیست تا علیه سران مملکت که ما آنها را انقلابی دانسته و از خدمات آنها به انقلاب آگاهیم صحبت کنند. وی در پایان افزود:‌ موضع‌گیری علیه مسئولان کشور موجب ایجاد خوراک برای دشمنان شده و ما را به جای همدلی در مقابل همدیگر قرار می‌دهد.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا