جنتی: فرهنگ قرآنی درکشور گسترش یابد

بصیر،

جنتی: فرهنگ قرآنی درکشور گسترش یابد
علی جنتی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس در گفت وگو با جمعی از خبرنگاران افزود: یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت و حمایت از فعالیتهای قرآنی است. وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید افزود: ترویج فعالیتهای قرآنی رویکرد مهم وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است که به صورت جدی در سراسر استانهای کشور دنبال می شود.

وی با اشاره به بودجه محدود امور فرهنگی تصریح کرد: استفاده از بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی برای حمایت از فعالیتهای قرآنی یکی دیگر از رویکردهای است که در سال جاری دنبال می شود. در تهران از همه امکانات استفاده شده و تلاش می شود یک نمایشگاه مناسب قرآنی برای عموم مردم دایر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تقدیر از حمایت های نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی و شهرداری برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد تصریح کرد:باید از ظرفیت های قرآنی برای معرفی مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ استفاده کرد و در این میان علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد نهادهای مختلف دیگری نیز وظایفی را برعهده دارند. جنتی خاطر نشان کرد: شورای برنامه ریزی و شورای سیاست گذاری مشهد ۲۰۱۷ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و فعالیتهای آن ها به صورت شبانه روزی در شرایط فعلی دنبال می شود، اکنون نیز این کارگروه ها هر دو ماه یک بار با حضور من جلساتشان را دنبال می کنند.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت خراسان رضوی عصر شنبه همزمان با برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن کریم در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شد. در این مراسم که با حضور صدها نفر از مردم مشهد برگزار شد از تعدادی از قاریان برتر بین اللمللی قدردانی شد و مردم شاهد قرائت قران توسط قاریان بودند.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا