واشنگتن و تهران علاقمند توافق تا ۲۰ تیرند

بصیر،

واشنگتن و تهران علاقمند توافق تا 20 تیرند
اسپوتنیک نوشت: “کلسی دونپورت” که مذاکرات هسته ای را از نزدیک دنبال می کند، گفته که «آمریکا و ایران هر دو علاقمند رسیدن به توافق تا ۱۰ جولای (۲۰ تیرماه) هستند «زیرا در غیر این صورت مهلت مورد نظر برای بررسی این توافق در مجلس کنگره آمریکا از ۳۰ تا ۶۰ روز تمدید خواهد شد».

به نوشته این رسانه، قرار است توافق نامه جامع هسته ای تا آخر ماه ژوئن(۹تیرماه) امضا شود اما به تازگی منابع آگاه از احتمال ادامه مذاکرات در اوائل ماه جولای خبر داده اند. بر این اساس، محمدجواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا روز شنبه در چارچوب مرحله نهایی مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع هسته ای در هتلی در وین دیدار و گفت و گو کردند.

این سومین مذاکره ظریف و کری برای رفع اختلافات و نگارش متن توافق جامع محسوب می شود. این دو پیش از این در ژنو و نیویورک برای کاستن از اختلاف ها با یکدیگر مذاکره کرده بودند. سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف تاکنون هشت دور برای نگارش متن توافق با هلگا اشمید و در مواردی با وندی شرمن همتای امریکایی خود مذاکره کرده اند. عراقچی به تازگی گفته تعدادی از پرانتزها پاک شده اما پرانتزهای اصلی همچنان در متن باقی است.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا