حراج نامه باراك اوباما به برادرش

بصیر،به نوشته روزنامه دیلی میل، مالک آبوجو روی اوباما، برادر ناتنی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، یک نامه دست‌نویس را که اوباما ۲۰ سال پیش برای او نوشته بود در یک حراجی به فروش رساند. اوباما در این نامه به او فاش ساخته بود که به علت مقابله با مسائل جدی که سیاهپوستان در آمریکا دارند قصد دارد وارد عرصه سیاست شود.

این سومین نامه شخصی اوباما است که از سوی برادر ناتنی‌اش فروخته می شود. این نامه که تاریخ آن مربوط به ۲۳ ژوئیه ۱۹۹۵ است یکی از افشاگرترین نامه‌ها درباره بلندپروازی‌های سیاسی اوبامایی است که در آینده قراراست رئیس جمهورشود.

اوباما زمانی که این نامه را نوشته یک وکیل ۳۳ ساله در شیکاگوی آمریکا بود. او به برادر ناتنی خود در کنیا می نویسد: برخی از همکارانم به من گفته‌اند که کاندیدای نمایندگی سنای ایالت شوم(مثل این که نماینده پارلمان در یک استان شوم).من با این پیشنهاد موافقت کرده‌ام چرا که علاقه دارم با برخی مسائل جدی پیش روی سیاهپوستان در آمریکا مقابله کنم. البته این کار به تبلیغات فراوان، رفتن به میتینگ‌ها و کارهای دیگر که از نظر من جذاب نیستند، دارد. با این حال اگر من پیروز شوم این یک کار پاره وقت خواهد بود و من به کار خود به عنوان وکیل ادامه خواهم داد.

این نامه در حالی فروخته شد که یک نسخه دست نویس کتاب باراک اوباما نیز همراه آن بوده است و مشخص نیست که به چه قیمتی به فروش رفته است.در سال ۲۰۱۳ نیز مالک، برادر ناتنی اوباما دو نامه شخصی دیگر رئیس جمهور آمریکا را به قیمت ۱۵۰۰۰ دلار فروخت. هر دو نامه بعد از آن که باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ رئیس جمهور آمریکا شد و در سربرگ‌های مخصوص کاخ سفید نوشته شده بودند.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا