صالحی: توافق هسته​اي در دسترس است

بصیر،
علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه همایش قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با اشاره به معیارهای توافق خوب افزود: به هر حال طرف مقابل برای خود یک توافق ایده آل را در نظر دارد و ما نیز یک توافق ایده آل در نظر داریم که بطور قطع هیچ یک از ما نمی توانیم به آن توافق ایده آل برسیم. وی ادامه داد: دو طرف در وسط راه باید در جایی با یکدیگر تفاهم کنند. رییس سازمان انرژی اتمی گفت: از نظر ما توافق باید بگونه ای باشد که نشاط فعالیت های هسته ای پابرجا بماند و هیچ یک از فعالیت ها را تعطیل و یا با کندی مواجه نکند. صالحی ادامه داد: فعالیت های ما نیز باید گسترش یابد که این موضوع به بحث وسیعی نیاز دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ضمن اینکه طرف مقابل نیز نگرانی هایی دارد که با استفاده از نظرات بین المللی می توانیم این نگرانی ها را رفع کنیم. صالحی با بیان اینکه طرف مقابل به ناحق یک سری نگرانی های را مطرح می کند، گفت: بارها گفتیم پرونده هسته ای ایران فنی است و با استفاده از مقررات بین المللی مانند آژاس انرژی بین المللی اتمی حاضریم از این ابزارها استفاده کرده و نگرانی آنها را رفع کنیم.

صالحی تاکید کرد: جمهوری اسلامی برای خود مرزهایی را تعیین کرده و خطوط قرمزی دارد و از آنها عبور نمی کنیم. همایش سراسری قوه قضاییه با حضور سران سه قوه و جمعی از مسوولان اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاریست.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا